رسته‌ها
مبانی معرفتی مهدویت
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 19 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 19 رای
.
وجود مقدس حضرت حجت(عج) آن‌چنان پر رمز و راز است که هرگز نمی‌توان در شناخت او به یک منظر بسنده کرد، هزاران نگاه نیاز است تا شمه‌ای از آن حقیقتِ «واسطة فیض بین ارض و سماء» را بتوان نگریست و به مقام افتخارآمیز شناخت حجت خدا وارد گشت و امیدوار مژدة آن ذوات مقدس بود که برای عارفانِ به حقشان، برکات زیادی را قائل‌اند.

در سلسله بحث‌های استادطاهرزاده درباره حضرت‌حجت(ع) تلاش شده تا آن‌جا که ممکن است در این وادی تلاش شود و خواننده تا حدّی به عظمت چنین وجودی در هستی پی ببرد و سعی کند در راستای شناخت امام‌زمان(عج) نهایت تلاش را بنماید و با اطلاعات سطحی موضوع شناخت امام(ع) را تقلیل ندهد،دراین کتاب تا آن‌جاکه ممکن بوده تلاش شده از خلال نصوص و روایات و با تبیین مبانی کلامی و عرفانی آن‌ها، پیام روایات روشن شود.

در این کتاب که اولین کتاب از سلسله بحث‌های استاد دررابطه بامباحث مهدویت است مباحث زیر را خدمتتان عرضه می‌داریم:

1- امام‌زمان(عج)، قلب عالَم هستی؛ در این بحث سعی شده خوانندة محترم تصور صحیحی از وجود مقام آن حضرت(ع) در هستی، به‌دست آورد.

2- نحوة حضور حضرت حجت(عج) در هستی؛ در این بحث خوانندة محترم متوجه دلایل عقلی وجود حضرت‌حجت(ع) و نحوة حضور آن حضرت در هستی می‌شود.

3- نحوة ظهور حضرت‌حجت(ع)؛ در این بحث علاوه بر توجه به دلیلی عقلی دیگر بر وجود حضرت حجت(ع) به معنی ظهور توجه شده است.

4- مقام و تأثیر حضرت حجت(ع)؛ در این بحث نقش و حضور فعّال حضرت در زمان غیبت مورد بررسی قرار گرفته است.

5- امام‌زمان(عج)، مرشدِ سالکان حقیقی؛ در این بحث مقام وِلایی حضرت مدّ نظر قرار گرفته و این‌که شناخت امام(ع) خودبه‌خود یک نحوه سلوک و سیر به‌سوی حقایق عالمِ غیب را به همراه دارد.

امید است توانسته باشیم در شناخت وجود مقدسی که مقصد انبیاء و اولیاء بوده است گامی برداشته باشیم و بدانیم وقتی به ما دستور شناخت آن مقام داده شده است پس در راستای شناخت صحیح آن حضرت باید نهایت تلاش را انجام داد، چراکه اگر تصور ما صحیح شد، مسلم مسئله را تصدیق خواهیم کرد، آن‌هم به همان صورتی که واقع است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
195
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ghalam1356
ghalam1356
1392/06/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مبانی معرفتی مهدویت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مبانی معرفتی مهدویت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک