رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تذکره منظوم ستیغ سخن
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 19 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 19 رای
.
تذکره‌ی منظوم ستیغ سخن ، همراه با معرفی کوتاهی از حدود دو هزار شاعر و بیش از صد و پنجاه تذکره

این کتاب یک اثر بدیع ادبی و تاریخ ادبیات منظوم است و خواننده با مراجعه به آن امکان می‌یابد با نام بیش از دو هزار شاعر و صد و پنجاه کتاب آشنا شود و با خواندن و مطالعه این ابیات، آن نامها را آسان به خاطر بسپارد، «سمت» به انتشار آن همت گماشت تا به خواست خداوند، دانشگاهیان و غیر دانشگاهیان علاقه‌مند بتوانند از آن استفاده کنند.

چکیده :

«ستیغ سخن» تذکرهای منظوم است که از 27 بند یازده بیتی (مجموعاً 297 بیت) تشکیل شده و در قالب مثنوی به شکل ترجیع‌بند و در بحر متقارب سروده شده است. شاعر این تذکره، نصرالله مردانی، در این منظومه نام بیش از دو هزار شاعر پارسی‌گو را از آغاز شعر فارسی تا دوران معاصر ذکر کرده و از صد و پنجاه تذکره یا اثر ادبی یاد کرده است. در بخش غیرمنظوم این کتاب، شاعران و کتبی که در منظومه از آنان ذکر به میان آمده، به اختصار معرفی شده‌اند. کتاب دارای فهرست نام شاعران، کتابها و منابع است.

فهرست:
پیشگفتار
بخش اول: منظومه ستیغ سخن
بخش دوم: منظومه ستیغ سخن
بخش سوم: فهرست نام شاعران
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
kalltun
kalltun
1392/05/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تذکره منظوم ستیغ سخن

تعداد دیدگاه‌ها:
4
کتاب نظریه های نقد ادبی تالیف مهیار علوی نشر سمت را هم قرار دهید.
ممنونم دوست عزیزم جناب kalltun
شما به من خیلی لطف دارید امیدوارم بتوانم محبت شما را جبران کنم .
جناب خرتو خر گرامی کارهای بی نظیری کرده که شایسته احترامه8-)
سلام خدمت دوستان. آماده‌سازی این کتاب توسط دوست خوبم جناب کبیر اندر کبیر صورت گرفته است. و این کتاب را تقدیم ایشان کرده بودم که متن تقدیم را حذف کرده‌اند. بنابراین در اینجا تکرار می‌کنم:
این کتاب را تقدیم به دوست فرهیخته و گرامی جناب کبیر اندر کبیر با نام کاربری khar tu khar می‌کنم که برای این سایت بسیار بسیار زحمت کشیده‌اند و باید قدردان سعی و کوشش ایشان باشیم
تذکره منظوم ستیغ سخن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک