رسته‌ها
بوسه پیش از مرگ
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 35 رای
نویسنده:
مترجم:
مهدی نوروزی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 35 رای
✔️ نخستین رمان لوین «بوسه پیش از مرگ» نام دارد و زمانی که تنها 20 سال داشت آن را نوشت و سال 1953 آن را منتشر کرد و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفت. رمانی ترسناک که حسی از طنزی شیطانی در آن است و دو بار به فیلم درآمد ؛ یک بار در 1956 به کارگردانی گرد اسوالد و بازی رابرت واگنر و بار دیگر در 1991 به کارگردانی جیمز دردن و بازی مت دیلن.

آیرا لوین در این نوآر روانکاوانه که موفق به دریافت جایزه‌ی معتبر ادگار آلن پو شده است، با قلمی پرکشش داستان را به گونه‌ای نفس گیر پیش می‌برد که خواننده نمی‌تواند کتاب را تا پایان زمین بگذارد.

باد کورلیس مرد جوانی است از قشر پایین جامعه که می‌خواهد به هر قیمتی که شده زندگی‌ای همراه با ثروت و رفاه داشته باشد. او در جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام خدمت می‌کند و پس از اینکه در سال 1947 با احترام از خدمت ترخیص می‌شود در می‌یابد که زمانی که خارج از کشور بوده است پدرش در یک تصادف رانندگی کشته شده. محوری‌ترین لحظه زندگی وی زمانی است که در طول جنگ ابتدا تک تیرانداز ژاپنی را مجروح کرده و سپس می‌کشد در حالی که او زیر شلواری‌اش را خیس کرده و تقاضای بخشش می‌نماید و وحشت کرده ، کورلیس به واسطه قدرتی که نسبت به سرباز دیگر دارد خوشحال و در عین حال از این نمایش انسانی ترور (از ترور کردن یک انسان) بیزار است. وی پس از بازگشت به آمریکا در کالجی ثبت نام می‌کند و در آنجا دوروتی کینگ شیپ دختر یک بازرگان مسن ثروتمند را ملاقات می‌کند و برای رسیدن به فرصتی برای ثروتمند شدن دوست پسر دوروتی می‌شود…
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
217
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/09/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بوسه پیش از مرگ

تعداد دیدگاه‌ها:
1
این رمان در سال 1953 نوشته شده است و از روی آن دو فیلم به اسم «بوسه قبل از مرگ» در سالهای 1953 و 1991 ساخته شده است.
خلاصه داستان:
باد کورلیس مرد جوانی است از قشر پایین جامعه که می خواهد به هر قیمتی که شده زندگی ای همراه با ثروت و رفاه داشته باشد. او در جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام خدمت می کند و پس از اینکه در سال 1947 با احترام از خدمت ترخیص می شود در می یابد که زمانی که خارج از کشور بوده است پدرش در یک تصادف رانندگی کشته شده. محوری ترین لحظه زندگی وی زمانی است که در طول جنگ ابتدا تک تیرانداز ژاپنی را مجروح کرده و سپس می کشد در حالی که از اینکه او زیر شلواری اش را خیس کرده و تقاضای بخشش می نماید وحشت کرده است. کورلیس به واسطه قدرتی که نسبت به سرباز دیگر دارد خوشحال و در عین حال از این نمایش انسانی ترور نفرت(از ترور کردن یک انسان) بیزار است. وی پس از بازگشت به آمریکا در کالجی ثبت نام می کند و در آنجا دوروتی کینگ شیپ دختر یک بازرگان مس ثروتمند را ملاقات می کند. و برای رسیدن به فرصتی برای ثروتمند شدن دوست پسر دوروتی می شود.
وقتی که دوروتی به او می گوید که حامله است به همان اندازه که وحشت می کند همانقدر هم مطمئن می شود که پدر متعصب و سنت گرای دوروتی او را از ارث محروم خواهد کرد. پس تصمیم می گیرد از شر دوروتی خلاص شود و با نوشتن یک یادداشت خودکشی به فردی ناشناس او را از بالای یک ساختمان بلند به پایین پرت می کند. در حالی که قبلا از دوروتی خواسته است که روابطشان را مانند رازی از خانواده و دوستانش پنهان کند و مطمئن است از این بابت خطری او را تهدید نمی کند. او به زندگی با مادرش ادامه می دهد. مادری که کارهای او را تحت نظر دارد اما از آنها سردر نمی آورد. کورلین صبر می کند نا چند ماهی بگذرد و اخبار مرگ دوروتی فراموش شود سپس به دنبال خواهر دوروتی یعنی الن می رود!(اعتماد به نفس!)
روابط عاشقانه مطابق نقشه پیش می روند تا اینکه الن شروع به تحقیق درباره مرگ خواهرش می کند و متقاعد می شود او خودکشی نکرده است. در آخر الن به حقیقت کار کورلیس پی می برد و با او رودرو می شود. کورلیس با بی علاقگی به جنایتی که مرتکب شده اعتراف می کند و الن را هم می کشد! سپس بی توجه به این شکست به سراغ آخرین باقی مانده کینگ شیپ ها یعنی ماریون می رود (دابل اعتماد به نفس) این عشقبازی موفقیت آمیزتر از همه می شود و بزودی کورلیس با راضی کردن پدر ماریون با او نامزد می شود.
گوردون گنت کسی که الن را در طول تحقیقات قتل خواهرش دوروتی دیده است شروع به تحقیق درباره پرونده می کند و بلافاصله به کورلیس مظنون می شود. او به خانه دوران کودکی کورلیس می رود و در آنجا نقشه های مربوط به دیدار با ماریون و اغوا کردن او را می بیند.
روز قبل از ازدواج، او در خانه خانواده کینگ شیپ حاضر می شود و مدارک فریبکاری کورلیس را به آنها نشان می دهد. در سفر به یکی از کارخانه های تولید مس کینگ شیپ، ماریون، پدرش و گنت همگی اطراف کورلیس را در حالی که او بالای یک دیگ مس مذاب ایستاده را می گیرند و تهدید می کنند که اگر اعتراف نکند او را به پایین می اندازند.
کورلیس دیوانه وار ادعای بی گناهی می کند اما نمی تواند بقیه را تحت تاثیر قرار دهد. متوجه می شود شانسش ته کشیده و شلوارش را خیس می کند.همان کاری که سرباز ژاپنی که برای او نمادی از بزدلی رقت انگیز بود انجام داد. سپس کورلیس دچار آشفتگی و شرمساری شده و سکندری می خورد و در داخل دیگ مس مذاب می افتد. به نقل از ویکی پدیای انگلیسی.
بوسه پیش از مرگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک