رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تربیع خون
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 8 رای
✔️ شیرزاد حسن نویسنده‌ نامی کرد که‌ پیشتر با ترجمه‌ رمان حصار و سگهای پدرم به‌ خوانندگان ایرانی معرفی شده‌ بود، در این کتاب که‌ با همت عبدالله‌ کیخسروی گرد آمده‌ است علاوه‌ بر بازترجمه‌ همان رمان، یک داستان، یادداشت، سخنرانی و مصاحبه‌ رادر می گیرد. مترجم سعی کرده‌ در این هماوردن، خواننده‌ را بیشتر با متن شیرزاد (این اودیپ خجالتی به‌ قول ریبین هردی دیگر نویسنده‌ نامی کرد) درگیر کند و در مقدمه‌ای که‌ بر این کتاب آورده‌ سعی می کند به‌ تمایزات نوشتار داستانی در ایران با داستان نویسی در آن یکی اتاق بپردازد.

آنچه در این کتاب میخوانیم:
مقدمه مترجم / حصار و سگهای پدرم / لوزان / آن مرد هنگام خشم زیباست / دیدار در موکولا

از داستان حصار و سگهای پدرم:
اگر من نبودم این حصار از خیلی پیش‌تر بر سرِ شما ویران شده بود. هنوز مانده تا دنیا را بشناسید… باید بزرگ‌تر شوید تا بفهمید من چه‌قدر شما را دوست داشته‌ام و همه‌ی تُف و فحش‌هایم چه حکمتی داشته است. تا نمیرم قدرم را نمی‌دانید و گذشته از این، من پدرتان هستم. فقط من هستم که می‌دانم خیر و صلاح شما در چیست. بنده حق ندارد از خدای خودش سوال کند که چرا گرسنه و تشنه‌اش می‌گذارد، چرا سیلاب و آتشفشان و توفان و گردباد برایش می‌فرستد… و چرا این‌جا سرماست و آن‌جا گرما… بچه هم همین‌طور… حق ندارد از دستور پدرش سرپیچی کند، پسر و دخترِ من آن‌گاه نزد من شیرین و دوست‌داشتنی‌اند که به اوامر من گوش بسپرند. کتاب‌های مقدس هم همین را می‌فرمایند… می‌دانید که چرا کوچولوها را بیشتر دوست دارم؟ می‌بینم حتا در غذا خوردن و لباس پوشیدن و سرفه کردن درست حرکت‌های مرا تقلید می‌کنند. من چنینم و سایه‌ی خودم را دوست دارم!
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
bukani
bukani
1392/05/30

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تربیع خون

تعداد دیدگاه‌ها:
2
کتاب های شیرزاد حسن خرافات و پدرسالاری را به چالش میکشد.
تربیع خون
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک