رسته‌ها
سیرت رسول الله - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 51 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 51 رای
کتاب سیرت رسول الله،نوشته رفیع الدین اسحق بن همدانی ملقب به قاضی ابرقوه همدانی و تصحیح و مقدمه ی جناب دکتر اصغر مهدوی است که جمع آورى و تدوین أخبار و روایات مربوط به آغاز دین إسلام و شرح أحوال و تاریخ غزوات یا جنگهاى حضرت رسول اکرم محمّد بن عبد الله، صلّى الله علیه و آله و سلّم، از نیمه دوم قرن اوّل هجرى در مدینه شروع شد.
از مصنّفات قرن اوّل و اوائل قرن دوم اثر مهمّى به جاى نمانده است و فقط از طریق کتابهاى بعدى است که مى‏توان از اخبار و آثارى که در آن زمان در مدینه شایع بوده است اطلاع یافت.
تنها کتاب جامع و مدوّنى که بجاى مانده و بدست ما رسیده است کتاب محمّد بن إسحاق (متوفّى در سال ۱۵۰ یا ۱۵۱ هجرى) است که اخبار و روایات مربوط به ظهور إسلام و شرح أحوال و مغازى و سرایاى پیغمبر اکرم را در بر دارد.
محمّد بن إسحاق اخبارى را که جمع آورى کرده و همچنین کتاب خود را که درباره شرح احوال پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم تدوین نموده است براى شاگردان و راویان چندى تقریر کرده است‏.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
801
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/06/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیرت رسول الله - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
5
سلام . بسیار سپاس. از روی لطف و مهربانی جلد دوم کتاب را هم اگر امکان دارد اضافه کنید.:x
سپاس از شما! جلد دومش کجاست پس؟ لطفتان را تمام کنید و جلد دوم را نیز بگذارید. سپاس پیشاپیش!8-)8-)8-)8-)8-)
کتاب به لحاظ نوع نگارش جالب توجه بود. واژگان و فرم ادبیات و علاوه بر آن نوع نگاهی که به پیامبر مکرم اسلام(صلی لله و علیه و آله و سلم) و خاندان بزرگوارش دارد. توصیه می کنم کسانی که به دنبال مباحث تاریخ صدر اسلام هستند استفاده کنند.
بنام خدا
این کتاب برخلاف اسم آن اصلا از کتب سِیَر که سیره پیامبر را توضیح میدهند نیست ودر واقع از کتب تاریخ است . تفاوت کتابهای سیره با تاریخ در این است که درحقیقت کتابهای تاریخ به توصیف و شرح آنچه را که در زمانی رخداده می پردازند ولی کتابهای سیره در مورد آنچه را که عادات . روش ها . ملکات واخلاقیات شخص مورد نظر هستند به گفتگو می نشیند . مثلا در مورد رسول خدا(ص) کتابی که به شرح وقایع زندگی و کارهای انجام شده بوسیله آن حضرت میپردازد کتاب تاریخی . وکتابی که به توضیح اخلاقیات وعادات و روشهای برخورد با مشکلات زندگی و رسالت آنحضرت میپردازد کتاب سیره نام دارد . با توجه به این تعریف این کتاب برخلاف اسمش و گذشته از صحت و سقم اخبار یک کتاب تاریخ است و از کتب سیره نیست. سلامت شما را خواهانم. پورمحمد
سیرت رسول الله - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک