رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
انسیه خانوم
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 72 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 72 رای
نگاهی به کتاب:
انسیه خانوم از مجموعه داستانهای کوتاه جعفر شهری است که به خوبی رد پای (طهران قدیم) در آن دیده می شود. قصه عشقها و هوسها و دلمشغولیهای مردم کوچه و بازار...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mahdi1359
mahdi1359
1392/03/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی انسیه خانوم

تعداد دیدگاه‌ها:
9
با عرض سلام
به نظر من نوشته های استاد شهری نوشته ای از درون جامعه است واز بیرون گود به ماجرا نگاه نکردن. وبه دلیل این که در مورد افراد خاص وبه سبک مخصوص مینویسن آثارشون همیشه برای من جزء بهترین هاس.
کتاب جذابی بود ولی بدجور فرهنگ و جامعه ایرانی را لگد مال کرده
Faty 67 گرامی
در قدیم تامین اجتمایی به شیوه امروزه، چرچند اکنون بسیار کم رنگ و بی محتوا شده، عملا وجود نداشته است. جز افرادی که به اصطلاح نوکر دولت بوده و پس از مرگ و کسر ثلث مواجب، باقی آن به شکل مستمری به خانواده او پرداخت می گردید، و بگزریم که همین مواجب هم در کل مبلعی ناچیز بوده و این خود دلیل گسترش رشوه گیری می گردید، باقی زنان پس از مرگ همسر و نان آور خانواده وابسته به فرزندان پسر و یا خانواده پدری خویش می گشتند و وای به زنانی که فرزندی و خانواده درستی نداشته و با فرزندان پسر خوردسال و بی پشت و پناه می داشتند.
در این موارد تنها چاره برای بسیاری از این زنان ازدواج مجدد بود و چه بسیار فرزندانی که در حانه همسر دوم و یا سوم مادر جایی نداشته و آواره می گردیدند.
خلاف تصور جریانی که بزور سعی در کتمان واقغیت دارد و ایران صد سال پیش را همچون فیلم های زنده یاد علی حاتمی بوستانی پر از گل و بلبل و مردمان خوب و بوی نان سنگک و حوض خانه مادر بزرگ تصور می نماید در آن دوران هم فساد احلاق هم در میان زن و هم در میان مرد بویژه در اقشار پایین دست و فرقه در حرافات وجود داشت.
جز بی پناهی، جهل و بی سوادی نیز پرونده فساد احلاق و تباهی می باشد. گزارش های بلدیه و صحیه اواخر قاجار و نیز گزارش یکی از اعضای گروه آلمانی که در کوران جنگ جهانی اول برای شورانیدن امیر افغانستان و یورش به هند بریتانیا از مسیر ایران به افغانستان رفتند نشان دهنده گسترش هولناک بیماری های آمیزیشی همچون سوزاک و سفلیس می باشد.
اگر مردم آن روزگار تا این اندازه خوب و مهربان و سفره باز و هزار و یک از این صفات می بودند پس چرا آمار سفلیس و سوزاک تا این اندازه در این مدینه فاضله بالا بود؟
بیشتر این داستان های مردم خوب و نجیب و کوچه های پر از مهر و صفا برای خواب کردن من و شما می باشند.
سلام با تشکر از زحمات شما . ببخشید یک سوال داشتم .می خواستم ببینم شما سیستم دریافت کتاب رو عوض کردید یا من نمی تونم کتاب رو دانلود کنم؟ حتی با وجود چندین در خواست که انجام دادم.حتی انلاین هم نتونستم یکی دریافت کنم.مرسی از توجه شما.
اگرواقعیت جامعه به معنای قابل تعمیم دادن به همه در این شرایط باشد واقعیت جامعه نیست ولی به نظر میآید که منظور هم این نباشد و ین مسئله در هر شرایطی اتفاق نیفتد.
سلام من تا به حال از این نویسنده کتاب نخونده بودم ولی این کتاب رو دانلود کردم انسیه خانوم رو خوندم اصلا خوشم نیومد تازه واقعیت جامعه هم توش نبود ....حالا شما هر نظری میخواید داشته باشید من زن های شوهر مرده خصوصا از نوع جوون با بچه یتیم صغیر زیاد دیدم ولی اینجوری نه اگر هم باشه پس واقعیت جامعه نیست و نادر کم هستن.......تنها چیزش همون اصطلاحات اصیل تهرانیش بود
واقعا کتابهای زنده یاد شهری شیرین ولچسبه بطوزی که ادم درحال وهوای داستان غوطه ور میشه
:-)
معرفی:
جعفر شهری در سال 1293 در محله عودلاجان بازار تهران به دنیا آمد و در سحرگاه 6 آذر 1378 دیده از جهان فروبست و با رفتنش گنجینه‌ای از دیده‌ها و دانستنی‌های ناگفته‌اش را نیز با خود برد. جعفر شهری به دلیل فقر مالی از تحصیل محروم بود ولی به مدد حافظه شگفت خود و عشقی که به تحصیل داشت کم کم از این و آن خواندن و نوشتن فرا گرفته و به قول خودش با خواندن و خواندن خواندن، نویسنده‌ای بی‌مدعا ولی توانا شد. جعفر شهری همه وقایع آن روزگاران را به خوبی در قالب کتاب‌هایش گنجانده است. او نویسنده‌ای بود که بسیار خوب پیرامون خود را می‌دید و با مسایل و مشکلات جامعه آشنا بود چون خود تمام این مشکلات را درک کرده بود. شهری در نوشته‌های خود از واژه‌های گوناگون و اصیل و اصطلاحات تهرانی بهره زیادی می‌گرفت.
کتاب بخاطر قدیمی بودن کیفیت چاپ خوبی ندارد اما میشه خوندش.
متشکرم از دوست گرامی mahdi1359
اگر ممکنه سایر کتابهای این نویسنده را که در سایت موجود هست اجازه دانلودش را بدهید. با تشکر از سایت محبوبم کتابناک:x
انسیه خانوم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک