رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آدمکش کور
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 64 رای
نویسنده:
مترجم:
شهین آسایش
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 64 رای
✔️ آدمکش کور درخشان‌ترین و برجسته‌ترین اثر مارگارت اتوود، به روایت زندگی خانواده‌ای می‌پردازد که تحت تأثیر جنگ و رویدادهای آن، فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. این کتاب در سال‌ 2000 توانست جایزه‌ بوکر را از آن خود کند.‌
رمان دربردارنده‌ی دو روایت جداست. روایت اول روابط مخفی زن و مردی عاشق را به تصویر می‌کشد که در مکان‌ها گوناگون به دیدار یکدیگر می‌روند، مرد در این ملاقات‌ها برای زن داستان‌هایی تخیلی که در فضایی دیگر رخ می‌دهد را تعریف می‌کند. روایت دوم درباره‌ی پیرزن 80 ساله‌ای به اسم آیریس است که در حال نگارش خاطرات و رویدادهای دوران جوانی خودش و خواهرش لورا است. این خاطرات با خودکشی خواهرش شروع می‌شود و کم‌کم دوران کودکی خود و لورا را مرور می‌کند. آیریس در جوانی نسبت به خانواده‌اش احساس مسئولیت بسیاری داشته و به خاطر فداکاری برای خانواده‌اش تن به ازدواج با مردی ثروتمند می‌دهد که رابطه‌ای سرد و خاموش را دربرداشته است. سرانجام این دو داستان به یکدیگر پیوند می‌خورند و رمان «آدمکش‌ کور» را می‌سازند.
نقطه‌ی قابل توجه این کتاب هنگامی ‌است که آیریس به تدریج واقعیت‌هایی را دربارۀ خانواده‌ی خود می‌فهمد و متوجه می‌شود که در اصل چه اشتباهی مرتکب شده و مقصر آن چه کسی است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hesam maleki
hesam maleki
1392/03/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آدمکش کور

تعداد دیدگاه‌ها:
11
در ابتدا با یک داستانی تقریبا مبهم روبرو میشیم که هیچ ایده ای در موردش نداریم ولی در انتها غافلگیر کننده ست.
آدمکش کور یک داستان سور رئالیستی است که برنده جایزه بوکر سال 2000 شد . داستان از دو روایت مجزا تشکیل شده است . در یکی از روایت ها دختر و پسر عاشقی را دنبال می کنیم که پسر در حین قرارهای عاشقانه برای دختر یک داستان تخیلی تعریف می کند و در داستان دیگر پیرزنی به اسم ایریس در حال نوشتم شرح زندگی خود و خواهرش لورا می باشد . نهایتا دو داستان به یکدیگر پیوند می خورند .
لورا خواهر کوچک تر دختری عجیب و حساس است و ایریس خواهر بزرگ تر دختری با حس مسئولیت نسبت به خانواده و خواهرش . ایریس برای نجات خانواده باج داده فداکاری کرده و زن مردی ثروتمند و هوس باز می شود ..... اما تنها در پایان داستان است که متوجه می شود باج اصلی چه بوده و چگونه پرداخته شده است ...
داستان قشنگی هست . شاید در ظاهر ساده به نظر بیاد اما داستان قابل بحثی دارد و پایانش مهیجه خوب تونسته داستان را جمع کنه . شخصیت لورا حیرت آور هست .
کتابهای خوب رو نمیشه دانلود کرد اگر میشد خیلی خوب بود چون ما افراد فقیر کارت اعتباری و بانکی نداریم که خرید کنیم
اولین بار که نام این رمان را در پیشخوان کتابفروشی دیدم میخکوب شدم. چه اسم جالبی انتخاب کرده است. از آن اسمهای به یاد ماندنی است آدم کش کور.
دوستان این کتاب را که نمیشه از اینجا دانلود کرد!!! شما چجوری فایلشو دریافت کردید؟؟ میشه لطفا من را هم راهنمایی کنید؟! ممنونم
یکی از زیباترین داستانهایی است که بدون غلتیدن در وادی موهوم فمنیست، تصویر رنجور زن در تاریخ بشر را به نحوی دلنشین توصیف می کند. تمامی شخصیتهایی که ساختار داستان را شکل می دهند، زن هستند: آیریس، لورا، رنی، وینفرید. مادربزرگ آیریس.
اشخاص مرد همگی از نگاه زنان در داستان حضور دارند.
به جرات می توان گفت هیچ مردی نمی توانست جنبه های درونی و بیرونی زنانگی را این چنین بنویسد.
خیلی وقت دنبالش بودم میگن جوینده یابنده س البته زیر سایه کتابناک عزیز که به گردن همه منت دارد
این کتاب یکی از بهترین کتابهاییست که تا حالا نوشته شده. قلم روان آتوود و شیوه روایت داستان درون داستان خواننده را در آخر به شکل زیبایی سورپرایز می کند.
به دوستانی که علاقه به خواندن اصل اثر نویسندگان بزرگ دارند توصیه می کنم حتما" متن انگلیسی آنرا بخوانند
آدمکش کور
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک