رسته‌ها
اوژنی گرانده
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 38 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 38 رای
✔️ «اوژنی گرانده» داستان دختری به نام «اوژنی» از خانواده‌ای فرانسوی به نام «گرانده» است. شارل پسر عموی «اوژنی» پس از ورشکستگی پدرش به جمع خانواده آنها می‌پیوندد. «اوژنی» عاشق و شیفته «شارل» می‌شود، ولی پدر متمول و عاری از عشق و محبت اوژنی برخوردی دیگر با این جریان دارد. شارل راهی سفر می‌شود و بین او و اوژنی جدایی می‌افتد. زمانی که شارل از سفر برمی‌گردد با ثروتی که اندوخته رفتاری مانند عمویش پیدا می‌کند و عشق دختر عموی خود را فراموش کرده و به ازدواجی مصلحت‌طلبانه تن می‌دهد. اوژنی نیز پس از مرگ پدرش و ناامیدی از عشق دیرینه‌اش، با یکی از خواستگارهای خود ازدواج می‌کند.
در داستان «اوژنی گرانده» مساله تاثیر وراثت و وابستگی زندگی انسان به تاریخ گذشته نیز نشان داده شده است. اما بیشتر از هر چیز، «اوژنی گرانده» داستان شکست همه فضایل در برابر پول و جاه طللبی است.
براساس رمان «اوژنی گرانده»، فیلمی نیز در سال 1960 به کارگردانی «سرگئی آلکسیف» ساخته شد که «میخائیل کوزاکف»، «سمیون مژینسکی»، «تاتیانا پانکووا»، «آدریانا شنگلایا» در این اثر سیاه و سفید به ایفای نقش پرداختند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
306
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/08/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اوژنی گرانده

تعداد دیدگاه‌ها:
3
It's a good book. I can not say i loved it and i never have thought of a better thing, but since I'm not a fan of that kind of women, i can just say yes, there are people who would do that and it's not gonna make the book unrealistic. But depending on the translation I should admit the book had a perfectly balanced context which helps the reader to feel how the heart of the heroin beats and what she has gone through


یکی از ویژگی های سبکی نویسنده ای چون بالزاک ، توصیف دقیق جزئیات در آثارش هست که می شه از برجستگی های سبکی این دوره یاد نمود . در آثاری چون زنبق دره و بابا گوریو این توصیف نگاری های دقیق به اوج اعلای خود می رسه. در زنبق دره اگر اشتباه نکنم شما فقط بیست صفحه مربوط به توصیف جزئیات منطقه مذکور رو می خونین تا وارد داستان بشین.
اما مهم تر از اون ، باید از سستی پایه هایی در سیستم اجتماعی روزگار اونوره دوبالزاک یاد کرد که غلبه اشرافی گری ، فساد آشکار طبقه متمول ، عدم تعهد در برابر خانواده و ... رو نشون می ده . در اوژنی گرانده مانند بابا گوریو مدام در برابر جریان هایی قرار می گیریم که نوعی بی بندو باری اخلاقی را نشان می ده که ریشه در فزون خواهی اقتصادی و پایمال شدن فضیلت های اخلاقی داره و اعتقاد دارم رمان یکی از بهترین نمودهای مستند برای نشان دادن واقعیت های موجود در جامعه هست که بالزاک به خوبی از آن بهره گرفته . هر چند که خود نویسنده نیز مبرا از جریانات حاکم در زمان خود نبوده.
با سپاس از جناب بزرگ در بزرگ که این کتاب رو در دسترس کاربران قرار دادن

اوژنی گرانده
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک