رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آموزش دیابت برای کودکان
امتیاز دهید
5 / 3.3
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 3.3
با 4 رای
تالیف مرکز تحقیقات دیابت، پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران
در اثر عواملی همچون افزایش شیوع چاقی ناشی ازشکل نادرست زندگی شهر نشینی و افزایش سن جوامع بشری ، شیوع بیماری دیابت در جهان به سرعت رو به افزایش است و متاسفانه این افزایش در کشورهای در حال توسعه از جمله در کشور ما چشمگیرتر است، چنان که در حال حاضر حدود 200 میلیو ن نفر در دنیا و بالغ بر 3 میلیون نفر در ایران به این بیماری مبتلا هستند.

مبتلایان به دیابت بیش از دیگران در معرض خطر بروز عوارضی مانند اختلالات بینایی، حملات قلبی – عروقی، قطع پا و یا نارسایی کلیوی قرار دارند . مطالعات اخیر نشان داده اند که با رعایت برنامه غذایی سالم (اعتدال در مصرف غذ ا) و داشتن فعالیت فیزیکی منظم، کنترل دقیق قند خون (با مصرف داروهای خوراکی و یا انسولین )، فشار خون و سطح چرب ی های خون، از بروز بسیاری از این عوارض جلوگیری می شود و بدین طریق بیماران دیابتی می توانند از یک زندگی سالم و طول عمر طبیع ی بهره مند گردند .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1392/04/02
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آموزش دیابت برای کودکان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
آموزش دیابت برای کودکان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک