رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سرگذشت ندیمه
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 52 رای
نویسنده:
مترجم:
سهیل سمی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 52 رای
✔️ سرگذشت ندیمه یا قصهٔ ندیمه رُمانی پادآرمانی نوشتهٔ مارگارت اتوود و منتشر شده در سال ۱۹۸۵ است. این رمان در ژانر علمی تخیلی جا می‌گیرد، هرچند خود نویسنده، با این که کتابش برندهٔ جایزه آرتور سی کلارک که مخصوص کتاب‌های علمی تخیلی است شده، با این نظر موافق نیست.

داستان در شهر کمبریج در ماساچوست ایالات متحدهٔ آمریکا رخ می‌دهد. پس از ترور رئیس‌جمهور آمریکا با گلوله و به رگبار بستن همهٔ اعضای کنگره ایالات متحده توسط مسیحیان بنیادگرا و اعلام وضعیت فوق‌العاده، انقلابی در کشور رخ می‌دهد، قانون اساسی لغو شده و حکومتی تمامیت‌خواه مسیحی به نام جمهوری گیلاد تشکیل می‌شود. در این حکومت جدید آزادی‌های فردی اکثر شهروندان پایمال می‌شود و همهٔ ادیان به جز دین رسمی کشور، ازدواج مجدد، طلاق، سقط جنین، هم‌جنس‌گرایی غیرقانونی اعلام می‌شود. متخلفان مذهبی و سیاسی اگر بخت یارشان باشد به مناطق سمی و خطرناک که کولونی نامیده می‌شوند فرستاده می‌شوند، وگرنه در بیشتر موارد با طناب دار اعدام شده و به «دیوار» (ظاهراً دیوار دانشگاه کمبریج) آویخته می‌شوند تا مایهٔ عبرت بقیه باشند.
در سرزمین گیلاد بیشتر مردم به دلایلی که در مؤخرهٔ داستان می‌آید عقیم هستند، این مسئله بابت فجایع زیست‌محیطی است که بعضی نواحی کشور را غیرقابل سکونت کرده و احتمالاً به حوادثی در نیروگاه‌های هسته‌ای و پایگاه‌های دفع مواد سمی مرتبط است. به همین خاطر زنان بارور که ازدواج نکرده‌اند یا ازدواجشان مورد قبول حکومت نیست، به عنوان «ندیمه» در اختیار خانواده‌های تراز اول قرار می‌گیرند تا شاید برای آن‌ها بچه‌ای بیاورند. زنان مجرد عقیم تبعید می‌شوند. طبق تعبیر حکومت، عقیم بودن مردان ممکن نیست و این مشکل تنها از جانب زنان ممکن است پیش بیاید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
rahshad
rahshad
1391/11/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرگذشت ندیمه

تعداد دیدگاه‌ها:
16
با سلام کتاب بسیار جالبی است البته من ابتدا سریال سرگذشت یک ندیمه را با فیلنامه ای نزدیک به این اثر را دیدم و سپس کتابش را مطالعه نمودم و برایم بسیار جالب بود که زمانی که حکومت بر طبق کتاب دینی تعریف گردد چقدر زندگی بشری بجای بهبود ، متاسفانه بدتر می گردد . بخصوص عدم اجازه مطالعه برای بانوان ( حتی انجیل ) بسیار غم انگیز بود .بسیاری از تشبهات آن با جامعه خودمان حیرت انگیز بود و شاید این کتاب بیشتر برای نسلی دلنشین باشد که دوران قبل و بعد از تغییر را دیده و از دست رفتن آزادی های فردی را مقایسه می کنند زیرا بهر حال هر چقدر گنگ ، در خاطرات کودکیمان بسیاری اتفاقات از گذشته های دور نقش بسته است بهر حال pdf فارسی کتاب را نیز چنانچه دوستانی تمایل داشتند برایشان ارسال می کنم
[quote='ذکاوتی پور']جامعه تعریف شده در داستان خیلی آشناست.[/quote]
نویسنده در مصاحبه هاش اعلان کرده که از ایران الهام گرفته...
اینجا که فقط نسخه انگلیسی هست.نسخه فارسی کو ؟:stupid:
با سلام و سپاس از سایت خوبتون
لینک دانلود کتاب سرگذشت ندیمه رو روی صفحه پیدا نمیکنم، در صورت امکان راهنمایی بفرمایید.
دوستان من این کتاب به همراه عروس فریبکاروسرگذشت ندیمه رو سه سال پیش خریدم.به نظرم یه سری کتابها هستن که ادم باید برای خریدنشون دست به جیب بشه وکتابهای مارگارت اتوود جزو اونهاس.پس دنبال دانلود رایگانش نباشین
من این کتاب خوندم کتاب جالبیه
با کتاب هایی که تا حالا خونده بودم فرق داشت
ولی کتابی نیست که بخام دوباره بخونم
این کتاب زیاد تعریفی ندارد (!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)این کتاب به خاطر مسائل سیاسی جایزه گرفته و معروف شده(نظر منه8-))
کتاب عروس فریبکار بهتره از اینه:stupid::stupid::stupid::stupid::stupid::stupid:
حتما این کتاب رو بخوانید یه جورایی هم عجیبه هم أشنا
:-)
متشکرم دوست گرامی rahshad بابت در اختیار گذاشتن با توضیحات این کتاب از بانوی نویسنده معروف 8-):x
سرگذشت ندیمه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک