رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کوچه مدق
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 23 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 23 رای
✔️ رمان «کوچة مَدَق» حکایت محله‌ای است قدیمی و فقر زده در قلب مصر.
حمیده دختری جوان است و بزرگ‌ترین آرزویش فرار از این محله نکبت‌بار و رسیدن به یک زندگی ایده‌آل و پرآسایش است. عباس حلو، جوانی است پاک‌سرشت که دچار عشق حمیده می‌شود، اما یک زندگی ساده و ابتدایی مانند مردمان معمولی طبقه پایین جامعه دارد. عباس برای برآوردن خواسته‌های حمیده به استخدام ارتش انگلستان درمی‌آید و ... اما این همه داستان نیست. داستان، داستان زندگی کسانی است که هر یک دغدغه خود را دارد. «کوچة مَدَق» محل برخورد خیر و شر، پاکی و پلیدی، عشق و سالوس است. در این رمان مانند بسیاری از آثار محفوظ، زمان در قالب شخصیت کوچه و محله‌ای بی‌مرگ در آمده و کانون مرکزی حوادث داستان شده است. کوچه‌ای که در آن دایره زندگی و مرگ جاودانه در دور و تسلسل است و آمال و آرزوها و تراژدی ساکنان خود را یکسره، با بی‌تفاوتی نظاره می‌کند. رمان چه بسا درام زندگی بشر را یکسره در کانون دید خود قرار داده است، و این حاصل صنعت‌کاری ادبی با مهارتی تکان‌دهنده است. اما در کوچة مَدَق نیز، مثل نفس زندگی، آن قدر شور و نشاط و رنگ‌آمیزی وهیجان هست که به این چشم‌انداز فانی و زودگذر، روح و حیات ببخشد.

"کوچه مدق" یکی از زیباترین های نجیب است که در آن مثل رمان های دیگر دستمایه نویسنده مردم عادی مصر هستند و در آن یک کوچه را نماد جامعه آن روز مصر داده و آدم هایی که در کوچه زندگی می کنند، قهرمانان داستان اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mojtaba1111
mojtaba1111
1392/01/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کوچه مدق

تعداد دیدگاه‌ها:
2
بی شک نجیب محفوظ بزرگترین و تاثیرگذارترین نویسنده جهان عرب است و برترین تصویرگر مصر که در اعماق اجتماع جریان دارد. سه گانه قاهره که از سه کتاب "گذرقصر" . "قصرلذت" و "خیابان شکرریزها" که جایزه نوبل را برایش به ارمغان آورد و کتابهای بعدیش ناشی از عشق عمیق وی به مردم مصر و تلاش وی برای آشتی دادن تمدنی هفت هزارساله با تمدن اسلامی است. با مرگ وی جهان عرب بزرگترین نویسنده دوران معاصر خود و یکی از انسانگرایانه ترین اندیشمندان خود را از دست داد.
کوچه مدق
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک