رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
نهضت نسوان شرق
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 14 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 14 رای
ع‍م‍ده ک‍ت‍اب ب‍راس‍اس م‍طال‍ب‍ی ک‍ه درب‍اره "ک‍ن‍گ‍ره ن‍س‍وان ش‍رق (دوم‍ی‍ن‌: ۱۳۱۱: ت‍ه‍ران‌)" در "روزن‍ام‍ه ای‍ران‌، آب‍ان و آذر ۱۳۱۱" چ‍اپ ش‍ده اس‍ت‌، گ‍ردآوری و ت‍ن‍ظی‍م ش‍ده اس‍ت‌.

از مقدمه کتاب:
شکل گیری نهضت نسوان شرق در آن سالها با جنبشی که امروز به عنوان نمونه در کشورهای جهان عرب آغاز شده متفاوت است. همانگونه که با مطالعه کتاب حاضر در می یابیم که نهضت با خاستگاههای مردمی و به طور خودجوش پدید آمد، حال آنکه در جوامع قدر تمدار کشورهای عرب امروز شاهد پیدایش جنبشهای حکومتی هستیم. آنچه امروز در کشورهایی مانند مصر، اردن، قطر و بسیاری دیگر از کشورهای عرب مشاهده میشود ظهور جنبشهای اجتماعی زنانی است که با هدایت همسران رهبر و جوانی که جایگزین پدران سنتی شان شده اند گام به عرصه عمومی گذاشته که با جلوه ای از حرکت اصلاح گرایانه در پی دستیابی به مشروعیتی جدید هستند. یکی از افراد بارز در این جنبش سوزان مبارک - همسر رئیس جمهور مصر حسنی مبارک – یکی از عوامل اصلی تشکیل «کنفرانس زنان عرب» و اولین رئیس آن نیز بوده است. با مقایسه مباحث و مطالبات و نیز مواد مرامنامه کنگره، می توان مشاهده کرد که معضلات زنان در هفتاد سال پیش با آنچه جامعه امروز زنان با آن روبروست چندان تفاوتی ایجاد نشده بلکه شاید برخی مشکلات خطیر دیروز به عنوان یک واقعیت عادی در زمره امور جاری امروز به حساب می آیند. تلاش زنان پیشقراول در این کشورها از همان آغاز، مطالبه حقوق پایمال شده و جایگاه واقعی و انسانی زن در چارچوب حفظ فرهنگ، آیین و مذهبشان و نیز با نگاهی به دستاوردهای مطلوب زنان غرب بشمار می آمد. سیاست های حکومت ایران در آن روزها در حصول این آرمانها از کشورهای همسایه پیشی داشت. گذشته از حضور نمادین نمایندگان ایرانی در مجامع بین الملل که برای دولتمردان آن روزگار اهمیت خاصی داشت در عین حال می توان شاهد همسویی افراد و مراکز دولتی با حرکت های آرمانی و برابری خواهانه زنان بود که امکان ارزیابی آن در مطالعه حاضر ارائه شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1391/12/30

کتاب‌های مرتبط

تاریخچه بزک
تاریخچه بزک
3.7 امتیاز
از 6 رای
جنس دوم - جلد ۱
جنس دوم - جلد ۱
4.5 امتیاز
از 8 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نهضت نسوان شرق

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نهضت نسوان شرق
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک