رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ناخدای پانزده ساله
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 49 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 49 رای
✔️ ناخدای پانزده ساله یا Dick Sand, A Captain at Fifteen اثری ماجراجویانه از ژول ورن (۱۸۲۸-۱۹۰۵)، نویسنده‌ی فرانسوی، که در ۱۸۷۸ منتشر شد.

در فوریه‌ی ۱۸۷۳، خانم ولدون، بندری واقع در زلاند نو، به همراه فرزندش سوار بر کشتی بادبانی می‌شود تا به سانفرانسیسکو، نزد همسرش که جهازگیر کشتی است، برود. به دنبال شرایطی استثنایی، و در جریان مسافرتی بسیار پرحادثه، همه‌ی خدمه‌ی کشتی و ناخدای آن در یک شکار جسورانه‌ی وال از میان می‌روند، و دیک ساند جوان، به کمک چند سیاهپوست که قبل از مرگ ناخدا از حادثه نجات یافته بودند و به آنان پناه داده شده بود، مسئولیت هدایت کشتی را به مقصد برعهده می‌گیرد. با وجود دسیسه‌های شرورانه‌ی نگورو، آشپز کشتی، که عمداً کشتی را به سرزمینی غیرمتمدن هدایت می‌کند تا خدمه و مسافرانش را به عنوان برده بفروشد، ناخدای پانزده ساله موفق می‌شود خانم ولدون و فرزندش را به میهن‌شان بازگرداند.
ژول ورن، یک بار و شاید برای نزدیک‌ترشدن به خوانندگان جوانش، خواسته است که شخصیت اصلی ماجرا یک پسر جوان باشد. اگرچه دیک ساند با تمام خودجوشی سنش رفتار کند، دارای شهامت، ابتکار، و تجربه‌ی یک بزرگسال است. ژول ورن از ناخدای جوان برجسته‌ترین شخصیت ممکن را ساخته است؛ شخصیتی که تجسم بالاترین حد سخاوت و درستی در طبیعت بشر است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
soheil star61
soheil star61
1392/01/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ناخدای پانزده ساله

تعداد دیدگاه‌ها:
5
با تشکر از آپلود کننده این اثر. دوستان اگر لطف کنند نسخه خود کتاب را قرار دهند عالی میشه.الحق کتابهای انتشارات سپیده-دادجو فوق العاده بودند دیگه هم مثلشون نمی یاد..جای انتشاراتی مانند (سپیده-دادجو یا توسن یا تلاش و حتی گوتنبرگ) در چاپ و نشر کتب کلاسیک و جذاب ادبیات خالیه..نوع طراحی روی جلد کتابهای (سپیده-دادجو) فوق العاده بود..
این کتاب کاپیتان 15 ساله که خیلی وقته چاپش تمام شده حدود 23-4 سالی میشه.البته یه نسخه ترجمه دیگه ای هم داره او هم ماله سال 1380 اخرین چاپش...والا معلوم نیست چرا این کتابای با ارزش دیگه تجدید چاپ نمیشه...
در این داستان ژول ورن مسئله برده داری و مبارزه با فروش سیاهپوستان آفریقا را در قالب رمانی زیبا به رشته تحریر درآورده است.
ایکاش یه روز یه نفر تموم کتابای انتشارات سپیده رو اسکن کنه بذاره تو سایت.خیلی از هم نثل های من با این کتابا خوندن کتابو شروع کردن
مرسی.
لطفا هر کس میتونه از جمله آپلود کننده عزیر آرشیو اینها رو رو سایت کامل بکنه:
ژول ورن
آیزاک آسیموف
آرتور سی کلارک
وسایر علمی تخیلی نویسان کلاسیک
ناخدای پانزده ساله
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک