رسته‌ها
دانشمندان آذربایجان
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 28 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 28 رای
هنوز توضیحاتی برای این کتاب ثبت نشده
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
426
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/06/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دانشمندان آذربایجان

تعداد دیدگاه‌ها:
4
علی جوان (1305_1395) در تبریز به دنیا آمد. پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در زادگاهش، وارد دانشگاه تهران شد و چندی بعد به آمریکا مهاجرت نمود و در سال ۱۳۳۳ هجری‌شمسی از دانشگاه کلمبیا در نیویورک، دکترای فیزیک گرفت و سپس به عضویت هیئت علمی مؤسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) درآمد.
وی شخصی شناخته شده در زمینه لیزر و کوانتوم در جهان بوده و عضویت گروه تحقیقاتی لابراتوار تلفن بل در نیوجرزی را در فهرست مسئولیتهای خود به ثبت رسانده است.
جوان در سال ۱۳۳۷ هجری‌شمسی اصول لیزر گازی را بنیان نهاد و دو سال بعد لیزر گازی هلیوم ـ نئون را ابداع کرد. این اختراع، اولین لیزر گازی بود که به صورت مستمر کار می‌کرد و باعث توجه ویژه مجامع علمی جهان شد.
این دانشمند برجسته از میان صد نابغه در قید حیات و مطرح دنیا در رتبه ۱۲ قرار گرفته و جزو ۱۰ نابغه زنده جهان به شمار می‌فت و ابداعات ارزشمندی داشت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تئوری میز ۳ سطحی، ابداع لیزر گازی هلیوم و نئون، انجام مکالمات تلفنی با لیزر نوری، و پمپاژ لیزرهای نوری اشاره کرد.
محمد علی تربیت یکی از نوابغ در زمینه تحلیل تاریخی و ادبی در آذربایجان بود. ممنون ار آپ لود.ضمنا کتاب در دوره ای نگاشته شده است که کلمه دانشمند نه به متخصصین علوم تجربی بلکه به جمیع اهل فکر اطلاق میشده است.
از احمد کسروی در چه صفحه‌ای نوشته شده؟
دانشمندان آذربایجان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک