رسته‌ها
از ولگردی تا دیکتاتوری
امتیاز دهید
5 / 4
با 41 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 41 رای
سرگذشت هیتلر

تم اصلی کتاب زندگینامه هیتلر به همراه سرگذشت عجیب موسولینی را در بر میگیرد و برای کسانی که فرصت نکرده ‏اند تا جنگ دوم جهانی و وقایع آن را از زبان نوشته‏ های «ویلیام شایرر» در تاریخ ‏نویسی مفصل او مطالعه کنند کتاب «از ولگردی تا دیکتاتوری» نوشته‏ ای عبرت ‏انگیز، جذاب و تاریخی از دو شخصیت محوری جنگ دوم جهانی است. دو شخصیتی که بیشتر به دیوانه‏ ها شبیه هستند تا رجال سیاسی و ترجمه بدون نقص کاوه دهکان به این کتاب کوچک از انتشارات فرهنگ جذابیت بیشتری می‏دهد. خواننده از آغاز تا پایان این کتاب همچنان در تعجب باقی می‏ماند که چطور این افراد با شخصیتی این چنین توانستند جهان را به آتش و خون بکشند و قتل عامی فجیع و بی‏ سابقه در تاریخ به راه بیاندازند که البته در نهایت به تاریک‏خانه تاریخ سپرده شدند. با مطالعه این کتاب بخشی از علل و موجبات بروز جنگ دوم جهانی و نتایج آن را می‏توان مورد تحقیق و بررسی قرار داد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
174
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/01/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی از ولگردی تا دیکتاتوری

تعداد دیدگاه‌ها:
11
بعضی ها میگن هیتلر با شروع کردن جنگ ۸۰ میلیون انسان رو کشته:/
اصلا ۸ میلیارد باشه مگه به ما ایرانی ها ربطی داره
همون زمان ۱۰ میلیون نفر از ایران به دست متفقین سلاخی شدن چرا دلتون برای اونا نمیسوزه؟
حالا اینم بماند هیتلر برای دفاع از آلمانی های مقیم دانزیک که توسط دولت صهیونیستی لهستان کشتار میشدن به آنجا حمله کرد
حرف شما مثل این می مونه که بگیم چون نادر شاه افشار به خونخواهی مردم ایران به جنگ با افغانی ها رفت و در نتیجه میلیون ها نفر از هندی ها و افغانی ها هم بخاطر همین جنگ ها کشته شدند پس نتیجه میگیریم نادر شاه هم دیکتاتور و خونریز بوده و محمود افغان انسان پاک و خیر خواهی بوده
در این سایت http://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II تعداد افراد کشته شده رو بین 50 تا 85 میلیون نفر و ویکیپدیا فارسی هم بیش از 70 میلیون نفر اعلام کرده حالا هرچی.
بله دوست عزیز من در کامنت اولی هم که گذاشتم هوش و ذکاوت این آقا و به قدرت رسیدن اون رو تحسین کردم.
و اینکه طبق گفته های این کتاب یه فرد بی خانمان اتریشی حکومت آلمان رو به دست گرفت و به این همه قدرت رسید و اینقدر قدرتمند شد رو قابل تحسین میدونم
ولی اعمال و کشتار هیتلر رو حتی اگر یه آلمانی هم بودم نفرت برانگیز میدونستم چون کشتن انسانها رو خلاف انسانیت میدونم.
به هر حال شما مختاری از هر دیدی و با هر عینکی که دوست داری به این قضیه نگاه کنی
[quote='redinioo']در طول جنگ جهانی دوم بیش از ۷۰ میلیون نفر کشته شدند که این آمار خونین‌ترین درگیری انسان در طول تاریخ است و این جنگ بعد از حمله آلمان نازی به لهستان شروع شد. فقط تلفات آلمان در جنگ جهانی دوم در برخی منابع حدود 7 میلیون نفر اعلام شد. آلمان نازی علنا یک حکومت دیکتاتوری بود. آزادی!!!! پیام آور آزادی !!!!!!!!!!
مرگ هفتاد میلیون انسان فقط به خاطر قدرت طلبی یک فرد. جالبه خیلی جالبه!!!!!!!!
عزیز برادر واقعا خوشحال میشم بد بودن رو تعریف کنی[/quote]
ما نه تعریفی از خوب بودن داریم،نه از بد بودن
اگه از کسی یا چیزی احساس خوشایندی داشته باشیم،میگیم خوبه
حقوق بشر،حقوق فلان چیز دیگه،اینا همش چرت و پرته
ما یه عینک که خودمون برای خودمون ساختیم رو میزنیم به چشممون،بعد در باره مسائل نظر میدیم
زیاد ترین آماری که از کشته های ج ج 2 اعلام شده 56 میلیون نفره،اما بهر حال،اینم رقم زیادیه
آره عزیز برادر،یه آدم بد هم میتونه برای خیلیا قهرمان باشه،اگه اهل سریال هستی breaking bad رو ببین
داستانش درباره یه معلم شیمیه که نه آزارش به یه مورچه میرسه،نه تا حالا دروغ گفته
در این بین سرطان میگیره،و چون ذخیره مالی نداشته و میخواسته بعد مرگش خونوادش گشنه نمونن،میزنه تو کار تولید مت آمفتامین یا به اصطلاح خودمون شیشه
و نمیشه گفت این آدم خوبه یا بده،و این دقیقا به همین خاطره که ما هیچ معیاری نداریم و نمیتونیم داشته باشیم
تو میتونی اون رو درک کنی و اگه جاش باشی هم دقیقا همون کارو انجام میدی،حتما این سریالو ببین
همین تصویری که در آواتار من میبینی خیلیا رو به بد ترین شکل کشت اما من دوستش دارم،خیلی،چون از پشت عینکی که من دارم،جیگساو آدمی بود که بهترین دلیل رو برای
بازیهاش داشت.من از هیتلر دفاع نمیکنم،و کشتن 56 میلیون نفر رو با منطقی ترین دلیل هم درست نمیدونم،اما رد هم نمیکنم که هیتلر یه قهرمان بوده
نمیدونم تونستم منظورمو درست بیان کنم یا نه،اما به نظرم پرونده هیتلر مختومست،پرونده همه اشخاص تاریخی بسته شده،همشون چهره های دوگانه ای دارن.هم خوب و هم بد.
و بعنوان آخرین جمله،ما نمیتونیم رد کنیم که در زمان سلطه نازیها خیلیها هیتلر رو در حد یک خدا میپرستیدند
بدلیل مسدود کردن لینک کتاب قابل دسترس نیست. وقتی کتابی رو نشه خوند چطور راجع به ان اظهار نظر میشه کرد ؟ فرض رو بر این بگذاریم که موضوع کتاب در باره هیتلر و موسولینی است . این هر دو مجصول زمانه خود بودند. در زمان خودشون باید با دیگر رهبران جهان در همان زمانه سنجیده شوند. چه کسی می گوید سرشت استالین رهبر شوروی روزولت و ترومن رئیس جمهوران امریکا و چرچیل نخست وزیر انگلستان و یا ژنرال فرانکو دیکتاتور اسپانیا بهتر و برتر از هیتلر و موسولینی بوده است. حالا از جوجه دیکتاتور های جهان سومی بگذریم که اگر قدرت و فرصت و ابزار لازم را برای جنایات بزرگ در دست داشتند معلوم نبود پیامد های بهتری برای دنیا و انسان به ارمغان می اوردند.
چیزی که مشخصه تاریخ هیچ نکته حدیدی را برای عبرت گیری ندارد و تنها تکرار است و تکرار.
در طول جنگ جهانی دوم بیش از ۷۰ میلیون نفر کشته شدند که این آمار خونین‌ترین درگیری انسان در طول تاریخ است و این جنگ بعد از حمله آلمان نازی به لهستان شروع شد. فقط تلفات آلمان در جنگ جهانی دوم در برخی منابع حدود 7 میلیون نفر اعلام شد. آلمان نازی علنا یک حکومت دیکتاتوری بود. آزادی!!!! پیام آور آزادی !!!!!!!!!!
مرگ هفتاد میلیون انسان فقط به خاطر قدرت طلبی یک فرد. جالبه خیلی جالبه!!!!!!!!
عزیز برادر واقعا خوشحال میشم بد بودن رو تعریف کنی
تاریخ،معدنی توی طبیعت نیست که ما بتونیم «ناب» استخراجش کنیم
توسط یکسری انسان مثل خودمون،یا کتبا یا شفاها،به هر طریقی،بدستمون رسیده
اگر اون زمان زندگی میکردید...
به عنوان یک انگلیسی یا روسی هیتلر خونخوار و جنگ افروز بود
به عنوان یک آلمانی هیتلر یک پیام آور آزادی بود
و شاید برای یک عرب در شبه جزیره عربستان،هیتلر کسی بود که در باره اش زیاد صحبت میشد...
در جمع هیتلر آدم خوبی نبود،با اینحال من شک دارم که بگم آدم بدی بود...
بستگی داره از پشت کدوم عینک نگاه کنیم عزیز برادر......
نمیدونم هیتلر دقیقا چند میلیون نفر رو کشت فک میکنم نفرت برانگیز ترین انسانی بود که تاحالا دنیا به خودش دیده. ولی اینو خوب میشه فهمید که سیاستمدار خیلی بزرگی بود و هوش فوق العاده ای داشته که به این همه قدرت رسید.
قابل توجه دوستان,اینکه ویلیام شایرر جریده نویس آمریکایی معاصر ظهور و سقوط نازیسم و درست در بطن وقایع قبل و بعد از جنگ دوم جهانی بوده است.
شایرر تا انجا که می دانم آمریکایی است. مطالبش هم بیشتر تبلیغات دوران بعد از جنگ (علیه نازیسم) است و مطالب واقعی و مستند را با دروغ های خود مخلوط کرده تا از هیتلر منفی ترین چهره ممکن را ارائه دهد.
ویلیام شایرر یک انگلیسی وطن پرست است که بدون شک هرگز نمیتواند چیزی بر خلاف مصالح ملتش بنویسد. مخصوصا وقتی میخواهد تاریخ بنویسد !! آن هم تاریخ جنگ جهانی دوم !!!!
به شما پیشنهاد میکنم کتاب « هیتلر » نوشته ی یواخیم فست را بخوانید که اتفاقا سه هفته هم بیشتر نیست که چاپ شده و نویسنده ی آن انصاف و واقع بینی بیشتری را در گفتمان تاریخ رعایت کرده است.
از ولگردی تا دیکتاتوری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک