رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
گلادیاتور
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 29 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 29 رای
ارتش روم به رهبری ژنرال ماکسیموس بر آخرین گروه بربرها غلبه می‌کند و روم را نجات می‌دهد. امپراتور مارکوس اورلیوس در بستر مرگ بدون توجه به پسر مکارش کومودوس از ماکسیموس می‌خواهد تا زمام امور را بدست گیرد و یک جمهوری مستقل پدید آورد کومودوس پدر را به قتل می‌رساند و دستور اعدام ماکسیموس و خانواده او را در اسپانیا صادر می‌کند. ماکسیموس از مرگ می‌گریزد اما قادر به نجات خانواده اش نمی‌شود. یک تاجر برده او را اسیر می‌کند و به پراکسیمو می‌فروشد که کارش تعلیم گلادیاتور است بدین ترتیب ماکسیموس راز و رمز گلادیاتوری را می‌آموزد و لیاقت خود را ثابت می‌کند.
از طرفی کومودوس پس از چند سال نبردهای گلادیاتوری را احیا می‌کند تا شاید محبوبیتی میان مردم کسب کند بی توجهی کومودوس به امور مملکتی خشم سناتور گراکوس را بر می‌انگیزد و طبیعت خون خواه امپراتور خواهرش لوسیلا را نیز سخت آشفته می‌کند زیرا قرار است لوسیوس پسر لوسیلا پس از کومودوس به امپراتوری برسد.
ماکسیموس و سایر گلادیاتورها نبردهای موفقی را در روم انجام می‌دهند کومودوس از اینکه او را زنده میابد بسیار خشمگین می‌شود اما هراس از نفرت برانگیختن مردم او را از صدور فرمان قتل ماکسیموس باز می‌دارد لوسیلا و گراکوس پنهانی با ماکسیموس قرارهایی برای رهبری ارتش و برپایی جمهوری می‌گذارند، اما کومودوس به نقشه پی می‌برد در نتیجه تنی چند از گلادیاتورها را به قتل می‌رساند و گراکوس را بازداشت می‌کند.کومودوس تصمیم می‌گیرد تا در ملا عام با ماکسیموس بجنگد در انتها ماکسیموس او را به قتل میرساند و انتقام خانواده اش را از او می‌گیرد. ماکسیموس زخمی، پیش از مرگ قدرت را به گراکوس تفویض و چند گلادیاتور باقیمانده را آزاد می‌کند و پس از مرگ به اجداد و خانواده اش ملحق می‌شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/05/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گلادیاتور

تعداد دیدگاه‌ها:
19
وااااااااااااااای خیلی قشنگ بود...! مخصوصاً اون قسمتش که خودشو معرفی میکنه!
وای خدای من ... واقعاً ای کاش تو اون شونصد(!!!) باری که خانواده داشتن فیلمشو میدیدن منم یه بار شریک میشدم!
همین 3 ساعت پیش شروعش کردم یه ربع پیش تموم شد ! یکی نیس نصف شبی منو نصیحت کنه!
امان از این کتابایی که من اینجا گیر میارم! آدمو حسابی وسوسه میکنه، نمیذاره آدم به کار و زندگیش برسه! :D
سایتتون بی نظیره
میگن داستانش برگرفته از حقایق تاریخیه
البته خیلی زیاد از حد ، اغراق آمیزش کردند!
:x:xیکی از زیباترین فیلمهایی بود که دیدم،بخصوص صحنه پایانیش
[quote='امیرحسین پایور']ازنظرمن هیچ فیلم نامه ای به زیبایی فیلم نامه ی کازابلانکا نیست نظر شما چیه؟[/quote]
کازابلانکا دیالوگهای خیلی خوبی داره. من فیلمنامه ی این فیلمو از ماهنامه ی فیلم نگار می خوندم با ترجمه ای بسیار عالی و جذاب بود.
ولی گلادیاتور پرداخت بسیار قوی و کلاسیکی داره.
البته این دو فیلم قابل مقایسه با هم نیستن ولی در هر صورت کازابلانکا جزو صد فیلمنامه ی برتر تاریخ سینماست در صورتی که گلادیاتور در فهرست هزارتای اول جا داره.
ازنظرمن هیچ فیلم نامه ای به زیبایی فیلم نامه ی کازابلانکا نیست نظر شما چیه؟
فیلمش که خیلی زیبا بود به خصوص آن سکانسی که راسل در لحظه مرگ به سمت باغ پر از گل ، سبزه و طبیعت زیبا یا به تعبیری (بهشت) دارد به سمت خانواده خود حرکت میکند...... امیدورام کتابش هم زیبا باشد....
راستی خبر هایی هم هست از این که بازیگر این فیلم در نقش گلادیاتور ( همون تصویر رو جلد ) قراره در فیلم کوروش بزرگ نقش اونو بازی کنه

اینا فقط از راسل کرو دعوت کردند همونطور که از انیو موریکونه برای آهنگسازی فیلم فرزند صبح دعوت کرده بودند. راسل کرو هم پس فردا عین موریکونه جواب رد میده:!
در دهه شصت فیلم اسپارتاکوس حتی کاندید هم نمی‌شود و استنلی کوبریک اصلا از فیلم راضی نبود

کوبریک که هیچ وقت از فیلم هاش راضی نیست. تکرار سکانس هایی درخشش جک نیکلسون یادتونه.
البته نارضایتی اش تو اسپارتاکوس به خاطر کرک داگلاس بود. داگلاس علاوه بر بازیگر تهیه کننده هم بود و هی به کوبریک ایراد می گرفت.
کوبریک هم همونجور که خودش میگه حظور کسی که تو کارهاش دخالت کنه رو نمی پسنده و از اون روزها از بدترین روزهای زندگیش یاد میکنه.
جای فیلمنامه هایی ازاین قبیل خالیست. ممنون از زحمات شما
اگه می تونین یک کتاب در مورد اسپارتاکوس هم بزارین آخه فیلم اسپارتاکوسم خیلی عالی بود

این کتاب قبلا توسط اسپارتاکوس عزیز در سایت قرار داده شده
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=27416
گلادیاتور
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک