رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

پیشدرآمدی بر مطالعه نظریه ادبی

پیشدرآمدی بر مطالعه نظریه ادبی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 957 رای
نویسنده:
مترجم:
الهه دهنوی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 957 رای
کتاب حاضر نخستین مجلد از مجموعه نظریه و نقد ادبی است که امید میرود نهایتاً ده الی پانزده جلد را شامل شود. هدف از انتشار مجموعهٔ حاضر کوشش برای پایان دادن به هرج و مرج ناشی از ترجمه های پراکنده نامناسب نافهمیدنی و بی ثمر موجود در زمینه نقد ادبی و یاری رساندن به شکل گیری جریان هویتمند و مبتنی بر نظریه نقد ادبی در کشور ما است. کتابهای این مجموعه در دو مرحله به علاقه مندان ارائه خواهد شد. در مرحله اول اجرای این طرح به آن دسته از کتابهای نقد ادبی الویت داده می شود که برای خوانندگان کم و بیش نامتخصص نوشته شده اند. هدف این خواهد بود که مجموعه ای از مهمترین رهیافتهای نقادانه بر مبنای ترتیبی تاریخی از ابتدای قرن بیستم به این سو به شیوه ای فهمیدنی و دنبال کردنی به خواننده معرفی شوند برای مرحله دوم سطح پیشرفته مجموعه هایی از مقالات نوشته شده توسط نظریه پردازان اصلی گزینش و ترجمه خواهند شد.
کتاب حاضر نوشته راجر وبستر مدیر گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه لیورپول جان مورز در انگلستان است. هدف نویسنده این بوده است که راهنمایی مقدماتی درباره عمده ترین موضوعات نظریه ادبی و کاربرد آنها در بحثهای نقادانه ادبیات فراهم آورد از جمله محاسن کتاب وبستر این است که وی برای تبیین مفاهیم نظری ابتدا از اصطلاحات متداولتر و آشناتر استفاده کرده و لذا خواننده نا آشنا با مباحث نقد ادبی جدید راحت تر میتواند بحثهای کتاب را دنبال کند.
ساختارگرایی فرمالیسم روسی، مکتب باختین، نظریه زبانشناسانه رومن یاکوبسن، روایت شناسی، نقد مارکسیستی، فمینیسم، نقد روانکاوانه واسازی و ... از جمله نظریه ها و مفاهیمی هستند که نویسنده کتاب حاضر آنها را به زبانی فهمیدنی برای خوانندگان ادبیات تبیین کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1388/06/15

کتاب‌های مرتبط

نواندیشی و موفقیت
نواندیشی و موفقیت
4.7 امتیاز
از 6 رای
Critical Thinking Puzzles
Critical Thinking Puzzles
4 امتیاز
از 1 رای
Great Critical Thinking Puzzles
Great Critical Thinking Puzzles
4.8 امتیاز
از 4 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پیشدرآمدی بر مطالعه نظریه ادبی

تعداد دیدگاه‌ها:
8
پیشدرآمدی بر مطالعه نظریه ادبی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک