رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
خانمی از سارایوو
امتیاز دهید
5 / 4
با 22 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 22 رای
✔️ دمی آرامش پیش از توفان؛ سارایوو در آغاز قرن بیستم؛ آغازی که در آن نطفه مصائب انسان تاریخ نوین بسته شد و چهره دردناک این انسان را رقم می زند. 1914 به بهانه ترور فرانتس فردیناند در سارایوویی که به توصیف ایوو آندریچ شهری است که در آن چون چهار جهت زمان به چهار صدا واقعیت دارد، ساعت کاتدرال کاتولیک، کلیسای ارتدکس، برج ساعتی، مسجد، و سیناگوگ یهودی - جنگ جهانی اول شعله ور می شود. رایکا راداکوویچ خانمی از سارایوو، تنها دختر خانواده ای مرفه که فقط پدرش را دوست و باور دارد، با اوضاع جدید سیاسی - اجتماعی نابسامان رویاروست. دختری گوشه گیر و گوش به زنگ حوادث که آرام آرام به زنی ناخن خشک و رباخوار و بی رحم بازار بدل می شود... رمانی یا واقعیتی است که از برابر ما مرور می کند؟ از واقعیت تاریخی تا واقعیت ادبی نویسنده چه استحاله ذهنی را حکم می کند تا با ظرافتی کم نظیر به روانشناسی رایکا خانم بپردازد؟
آندریچ آنچه در انسان مقدر است و آنچه با قرار گرفتن در شرایط اجتماعی بر سرش می آید را چون پشت و روی جامه ای بررسی می کند.
«خانمی از سارایوو» را رمانی تاریخی نمی توان به شمار آورد بل حکایت سرنوشت انسان کوچکی است در دام وقایع بزرگ تاریخی و حکایت این سرنوشت در قلمرو ادبیات به رنگ و شکل و زبانی که یکبار اتفاق می افتد، خواننده را با تخیلات روانی - انسانی و واقعیت اجتماعی - تاریخی پیوند می زند. سرنوشت رایکا، سرنوشت کدام خانم از خانم های دور و بر ماست؟
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/12/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خانمی از سارایوو

تعداد دیدگاه‌ها:
2
:-)
با تشکر از دوست گرامی khar tu khar
ایوو آندریچ (۹ اکتبر ۱۸۹۲ - ۱۳ مارس ۱۹۷۵) رمان‌نویس کروات بوسنیایی اهل یوگسلاوی بود.
او برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۶۱ است، برای نوشتن کتاب " پلی بر رودخانه درینا"
خانمی از سارایوو، ترجمه: بهزاد برکت و هرمز ریاحی، نشر پیکان داستانی است در مورد مرگ یک پیرزن که ...............
سایر آثار این نویسنده :
دختر خانم
بیقراری
فیل وزیر
اکس پونتو
حیات شیطان
تاریخ بوسینی
زیر درخت اولیس
وقایع تراویک
دمی آرامش پیش از توفان ؛ سارایوو در آغاز قرن بیستم ؛ آغازی که در آن نطفه مصائب انسان تاریخ نوین بسته شد و چهره دردناک این انسان را رقم می زند .
1914 به بهانه ترور فرانتس فردیناند در سارایوو - سارایووی که به توصیف ایوو آندریج شهری است که در آن چهار جهت زمان به چهار صدا واقعیت دارد ، ساعت کاتدرال کاتولیک ، کلیسای ارتدکس ، برج ساعتی مسجد ، و سیناگوگ یهودی - جنگ جهانی اول شعله ور می شود .
خانمی از سارایوو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک