رسته‌ها
سرشت شادی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 38 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 38 رای
مترجم: ش. آ
سال نشر: 2006
وضعیت نشر: اینترنتی (تحت مجوز توزیع و تکثیر اشتراکی)
از مقدمه کتاب: یکى از راه‏هاى مطمئن براى دلخور کردن من آن است که به من بگویند در مورد‏ نحوه‌‏ى شادتر کردن زندگى سخن‌ بگویم یا کتابی بنویسم. از این گفته مى‏‌توان فهمید کتاب‏ سرشت شادى یکى از آن کتاب‏‌هاى خودآموزی نیست که سعى در وادارکردن شما به انجام تمرین‏‌هاى افزایش شادى مى‏‌کنند یا مى‏‌کوشند شما را ترغیب کنند تا در کلاس‏‌هاى آموزش شادى ثبت‏ نام کنید. این کتاب حتى کمک نخواهد کرد یاد بگیرید میزان ماندگارى شادى خود را با پرسش‏نامه‏‌هاى عمومىِ سنجش‏ شادى ارزیابى کنید.
آنچه این کتاب در پى آن است ارائه‏‌ى شرحى از سرچشمه‏‌هاى‏ گوناگون شادى است. البته شاید این کتاب بتواند کمک کند تا خواننده‏ وضعیت هیجانى زودگذرى را بفهمد که در زبان عامیانه شاد بودن‏ خوانده مى‏‌شود. در این صورت ممکن است کمکى بشود به داشتن یک ‏زندگى شادتر. به دیگر سخن، در این کتاب پند و موعظه نخواهید شنید و اصرار نخواهد شد که براى کسب شادى به روش خاصى رفتار کنید، بلکه‏ معلوماتى داده خواهد شد که اگر مایل باشید بتوانید به کار ببرید تا شادتر شوید. براى کسب شادى چندین راه هست که هر کدام قوت و ضعف‏ خود را دارد. بعضى راه‏‌ها مناسب شماست، بعضى‏‌ها نه. کسانى که ‏کلاس‏‌هاى افزایش شادى پایدار را اداره مى‏‌کنند، ممکن است از چنین ‏سوآل‏‌هایى متعجب شوند: «چرا کوکائین فرد وابسته به مواد را شاد مى‏‌کند؟ چرا تکه‏‌ تکه شدن مردم باعث شادى خلسه‏‌آمیز فرد بمب‏‌گذار انتحارى ‏مى‏‌شود؟ چرا آزار و شکنجه‏‌ى دیگران موجب غلیان شادى در فردِ دیگرآزار مى‏‌شود؟» اگر کسى بخواهد سرشت واقعى شادى را درک‏ کند، این نوع سوآل‏‌ها اهمیت دارد. باید هر نوع شادى را مدنظر داشت - حتى آن گونه شادى‏‌هایی را که به نظرمان نفرت‏‌انگیز، ضد اجتماعى و خطرناک است. تنها در صورتى مى‏‌توانیم امیدوار باشیم که به حقیقت این ‏پدیده‏‌ى پیچیده دست یافته‌ایم که همه‏‌ى موارد را مورد بررسی‏ قرار دهیم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
65
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
free1365
free1365
1391/04/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرشت شادی

تعداد دیدگاه‌ها:
6
سلام..
خوندمش...
مترجم در ستایش این نوشته اغراق نکرده...
کتاب سرشت شادی همانطور که از نامش پیداست به دستور عمل شادی نمی پردازد بلکه به عواملی می پردازد که در در طول تاریخ نقشی اساسی در به وجود آوردن این احساس(شادی) در انسان می شود.به هر حال برای اینکه شادی را برای خواننده ی کتاب نسخه پیچی نکرده ارزش خواندن دارد.
:-)
دوست گرامی بابت آپلود این کتاب بسیار متشکرم.
از مقدمه این کتاب پیداست کتابی درخور خواندن و بر رسی از آن با خواننده کتاب میباشد!:baaa:
ممنون دوست گرامی بابت آپلود این کتاب.
بنظر من درک ماهیت شادی و لذت خیلی مهمه. چون از منظری تمام سعی و اهتمام بشر بر اینه که به همین لذت و شاد بودن برسه. بعضی ها از راه خوبش و بعضی ها هم از راه نادرستش . راه نادرست بنظر من اینطوری تعریف میشه که طرف در ازای آزار و ناشاد کردنِ دیگران، خودش رو شاد کنه.
برای برطرف کردن این مشکل اولین قدم شناخت ماهیت شادی هست...
امیدوارم کتاب خوبی باشه
PDF
992 کیلوبایت
سرشت شادی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک