رسته‌ها
خاطراتی از یک امپراتور
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 41 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 41 رای
✔️ این کتاب درباره آخرین فصل زندگی ناپلئون است یعنی سفرنامه ناپلئون به جزیره «سنت هلن » همان جزیره ای که انگلیسی ها امپراتور فرانسه را به آنجا تبعید کردند. اما یکی از پیچیده ترین و اسرار امیزترین معماهای تاریخ، معمای مرگ ناپلئون بناپارت است که نظریه های مختلفی در رابطه با مرگ ناپلئون در کتابهای مختلف به چشم می خورد در این کتاب مترجم با قاطعیت بر این باور است که ناپلئون علیرغم تمایل شدید به فرار از سنت هلن هیچگاه نمی توانست آن جزیره خوفناک را ترک کند، چون انگلیسی ها با توجه به سابقه ی فرار ناپلئون از تبعیدگاه قبلی اش (جزیره الب) تمهیدات بسیار را برای نگهداری و نگهبانی هر چه شدیدتر از او - آنچنان که در داستان آمده - اندیشیدند تا نه تنها از فرار ناپلئون جلوگیری کنند بلکه ارتباط برقرار کردن با دیگران را نیز برای او قدغن کرده بودند و ناپلئون در نهایت در جزیره سنت هلن دیده از جهان فرو میبندد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
555
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ramin12345
ramin12345
1391/04/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خاطراتی از یک امپراتور

تعداد دیدگاه‌ها:
16
من کلا کتابای اینجوری رو دوست ندارم.خیلی غیر واقعی ان.
قشنگ اند ولی غیر واقعی.ده درصدش واقعیته..خصوصا اگه منصوری مترجمش باشه...اگه نویسنده یه جمله نوشته باشه منصوری 4 تا دیگه هم اضافه میکنه..اگه باور ندارید میتونید مقایسه کنید.من چون تو کار ترجمه ام اینارو میگم.
من این کتاب رو دارم و از این کتاب خوشم میاد. البته کتاب من چاپ قدیم هست و همین طور من کتاب عایشه بعد از پیامبر ترجمه آقای منصوری رو به همه دوستان پیشنهاد میکنم که واقعا کتاب جالبی بود.
کتاب دزیره هم به چیزایی از زندگی ناپلئون گفته ک توی کتاب خاطراتی از یک امپراطور نیومده.... توصیه میکنم اونم بخونین
من این کتاب را هنوز نخوندم ولی خواستم با توجه به نظرات داده شده بگم که بد نیست کتاب خواجه تاجدار اثر ژان گوره به ترجمه دکتر ذبیح الله منصوری را بخونید تاکتیکهای نظامی اشاره کرده و جالب هم اینکه اید تاکتیکها برای اولین بار توسط ایرانیها بکار رفته از جمله حمله پارتیزانها ...
شما کتاب نادر پسر شمشیر رو بخونین تا بفهمین نبوغ نظامی یعنی چی...
به نظر من چنگیزخان مغول واقعا نابغه ای بود که به هیچ وجه استعدادهایش را نمی توان انکار کرد.
تا اون جا در اطلاع هستم،ناپلعون به مرگ طبیعی مرده،سرطان،از نوع معده فکر کنم،و همین هم ثبت شده. در هر صورت کتابه رو می خونم.
من این کتاب راشاید2یا3سال پیش خواندم وپیشنهادش رابه پسر19ساله ام هم دادم واوهم بالذت فراوان خواند.سرگذشتی زیباولیفرجامی شک برانگیز ومرگی ابهام آمیزبود!ترجمه های دکترذبیح الله منصوری رابسیاردوست دارم.
با سلام و قدردانی از شما بخاطر در اختیار قرار دادن این کتاب که ترجمه ذبیح ا... منصوری ایشان یکی از بهترین نویسندگان و مترجمین این آب و خاک بوده است .
مغز انسان هرگز نمی تواند هم زمان به دو موضوع بپردازد .

100% اشتباه .. انسان های زرنگ قادرند که همزمان 2ویا حتی 4 کار با به خوبی انجام دهند ..
خاطراتی از یک امپراتور
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک