رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مالون میمیرد
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 127 رای
نویسنده:
مترجم:
سهیل سمی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 127 رای
✔️ در این رمان ماجرای پیرمردی نقل می‌شود که بر روی تخت خوابیده اما مطمئن نیست که در یک بیمارستان است و یا در یک آسایشگاه.
شاید بکت در این رمان بیش از همه ی رمان های مشابه، انسان بی دفاع مواجه شده با غرایب قرن بیستم را به تصویر می کشد . بوف کور هدایت ، مسخ کافکا ، تهوع سارتر و بیگانه ی کامو ، همه از یک جنسند اما تفاوت این کتاب با کتاب های مشابه اش این است که نویسنده بیش از همه ی این نویسندگان، صداقت دارد . او کم و زیاد و اغراق ندارد ، پند و اندرز و فلسفه ای ندارد ، با این وجود حرف هایش در عین پیچیدگی به دل می نشیند . شاید بیش از همه ی کتاب های یاد شده ، بوف کور به رمان (( مالون می میرد )) نزدیک تر باشد ، بیش تر در فرم روایت و به هم ریختگی زمانی .
همه ی این نوشتارها در اتاقی کوچک در تیمارستانی دورافتاده روایت می شود . ((مالون می میرد)) در نوع خود ، یادداشت های یک دیوانه محسوب می شود؛با این تفاوت که کلمات به دیوانگی نمی زنند و خواننده هرگز با جملاتی روبرو نمی شود که اندیشه روبرو شدن با یک دیوانه در ذهنش تداعی شود .

رمان با یک جمله شروع می شود : به زودی می میرم .

آن‌چه داستان مالون می‌میرد را جذاب و خواندنی می‌کند نه طرح داستانی آن (که اساسا فاقد آن است)، بلکه نگرش متفاوت و دگرگون نویسنده به جهان پیرامون خویش و طرح دیدگاه‌های بعضا فلسفی است. طرح مسائلی از قبیل مفهوم بازی در زندگی، پدیده‌ی مرگ و تاثیر شگرف آن بر زندگی و توهم انسان از مرگ یا زندگی و آمیختگی این‌دو، نگرش متفاوت به زیبایی و زیبایی‌شناسی، یک‌نواختی زندگی در جهان مدرن و ... هم‌چنین پرداختن به مفاهیمی چون آزادی، اختیار، عقل و انتخاب، دارایی و مالکیت، حافظه و گذشته، تردید و ...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مالون میمیرد

تعداد دیدگاه‌ها:
20
خواهشا اگر کسی این کتابو داره آپلودش کنه شدید دنبالشم
من نمی تونم این کتاب رو دانلود کنم. آیا این لینک خراب شده ؟ ممکنه کسی توضیح بده ؟ مرسی
کتاب زیبایی بود. واقعا تراوشات یک ذهن دیوانه رو نشون میده و وقتی کتاب را می خونی واقعا فکر می کنی با یک دیوانه هم زبان شدی...
من ترجمه سهیل سمی رو بیشتر پسندیدم
" گاهــــــی اوقــــــــات بــــاید
بگـــــذری و بگـــذاری و بــــروی
وقتی می مانی و تحمل مــــــی کنی
از خــــــــودت یک احمق مـــی سازی ... "
مالون که در انتظار مرگ است تصمیم می گیرد یک دفترچه را با عبارتی در مورد یک زن و مرد پر کند.مالون نوشتن این دفترچه را به عنوان یک یازی تلقی می کند.یازی که قرار نیست فرجامی جز مرگ مالون در انتظار داشته باشد.تنها کاری که می کند پر کردن صفحات دفترچه و انتظار آمدن مرگ است؛ انتظاری که همچون سایه بر جهان بکت و همه ی ماها جا خوش کرده است.
مدتها بود که یک شاهکار نخوانده بودم . شاهکاری از یک حدیث نفس ، گفتاری از یک دل دردمند یا یک ذهن بیمار یا یک تن خسته که دردها و دغدغه هایش را در قالب کلماتی هذیان گونه بیان می کند . هذیانی از جنس دیوانگی و جنون که در کنه آن ، واقعیتی تلخ نهفته است از مسخ انسانی در دیوارهای حایل بین او و جهانش . هر جمله ای از این هذیان ها واقعیتی تلخ وگزنده را در خود مستتر دارد . شاید بکت در این رمان بیش از همه ی رمان های مشابه، انسان بی دفاع مواجه شده با غرایب قرن بیستم را به تصویر می کشد . بوف کور هدایت ، مسخ کافکا ، تهوع سارتر و بیگانه ی کامو ، همه از یک جنسند اما تفاوت این کتاب با کتاب های مشابه اش این است که نویسنده بیش از همه ی این نویسندگان، صداقت دارد . او کم و زیاد و اغراق ندارد ، پند و اندرز و فلسفه ای ندارد ، با این وجود حرف هایش در عین پیچیدگی به دل می نشیند . شاید بیش از همه ی کتاب های یاد شده ، بوف کور به رمان (( مالون می میرد )) نزدیک تر باشد ، بیش تر در فرم روایت و به هم ریختگی زمانی .
در نوع خودش عالی بود و من چند روزی در بکت در مالون در ساپو و.... غرق شده بودم .
اين ديدگاه به علت نگارش فينگليش حذف گرديد
[edit=wizared]1391/12/07[/edit]
ععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععالیه عاشقشم
مالون میمیرد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک