رسته‌ها
خدا و دولت
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 58 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 58 رای
کتاب خدا و دولت نوشته ی میخاییل باکونین است که به همت امید میلانی ترجمه و در سایت اشتراک منتشر شده است....« طبقه‌یی از مردم هستند که، اگر هم باور نداشته باشند، باید لااَقل به باور تظاهر کنند. این طبقه همه‌یِ شکنجه‌گران، همه‌یِ ستم‌گران، و همه‌یِ‌ سؤِاِستفاده‌کننده‌گانِ از انسانیت را شامل می‌شود، روحانیون و شهریاران را، و نیز دولت‌مردان، سربازان، سرمایه‌گذارانِ دولتی و خصوصی، صاحب‌منصبان از همه‌یِ گروه‌ها، پلیس‌ها، ژاندارم‌ها، زندان‌بانان، دژخیمان،‌ انحصارگرایان، سرمایه‌داران، مالیات‌بگیران، مقاطعه‌کاران و زمین‌داران، وکیل‌ها، اقتصاددانان، سیاست‌مدارانِ همه‌یِ تیره‌ها، تا کوچک‌ترین فروشنده‌یِ شیرینی را، همه‌یِ اینان در تکرارِ کلماتِ ولتر هم‌آوایند که:
«اگر خدا وجود نداشت، ضروری بود که او را اختراع کنیم.» برایِ آن‌که، متوجه می‌شوید، «مردم باید دینی داشته باشند.»، این سوپاپِ اطمینان اَست.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
72
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
parsanikjoo
parsanikjoo
1390/04/23
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خدا و دولت

تعداد دیدگاه‌ها:
11
آیزایا برلین در بخشی از کتاب درخشان «متفکران روس» به بررسی تفکر باکونین و هرتسن باهم می‌پردازد. پیشنهاد میکنم اون کتاب رو هم پس از مطالعه این کتاب بخونید
ممنون برای کتاب.
چند صفحه‌ای از ترجمه‌ی فارسی رو با متن انگلیسی مقایسه کردم و متوجه اختلاف‌هایی شدم که ممکنه بخاطر ترجمه‌های متفاوت انگلیسی باشه!
برای بدست آوردن یه نظر کلی این کتاب مناسب هست ولی آشنایان با زبان انگلیسی و غیره بهتره که به متون اصلی‌تر مراجعه کنند.
باسلام و تشکر من از کار مفید شما در بسط دانش و فرهنگ ممنونم و از خداوند توفیق برایتان آرزو دارم .
واقعا مطالعه هر کتاب یک زندگی تازه است. از دست اندر کاران سایت کتابناک صمیمانه تشکر می نمایم که کتابهای خوبی را در اختیار کتاب دوستان قرار دادن. تشکر
برای چی کتاب های خوب وبه درد بخور قابل دانلود نیست ولی کتابهایی که کابرد کمتری دارد به راحتی دانلود می شود این مشکل را بر طرف کنید.
روزگار غریبی است نازنین غریب گشتیم و پیدات کردم اما خیلی زود فهمیدم اینجا ما با هم غریبیم غریب
کسی اگر با نازنین ما ( این کتاب ) الفتی دارد ما را دریغ نفرماید از دوست
اين ديدگاه بدليل نگارش فينگليش حذف گرديد .
[edit=aqanader]1391/12/14[/edit]
قبلا واقعا سایتتون فوق العاده بود ولی الان واقعا متاسفم کتابی که قابل دانلودکردن نیست ومیزارین که چی ؟این کار توهین به شعور مخاطبه.
اگه کتابی به قول شما وضعیتش معلوم نیست اینجا اسمی ازش نبرین .درود و بدرود
PDF
558 کیلوبایت
خدا و دولت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک