رسته‌ها
گلهایی که در جهنم میروید
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 66 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 66 رای
محمد مسعود در کتاب گل‌هایی که در جهنم می‌‌رویند همانند دیگر آثارش به فساد اجتماعی و اخلاقی ایران در دوران حکومت پهلوی می‌پردازد. همچنین او در این اثر می‌خواهد تا به شما ثابت کند که انسان طبیعتا یکسان خلق نشده و فرضیه مساوات خلقی در انسان کاملا غلط و بی‌جا است.
رمان گل‌هایی که در جهنم می‌‌رویند مربوط به سال‌های آخر سلطنت رضا شاه است، این کتاب به عنوان انتقادی‌ترین اثر محمد مسعود، داستان زندگی شخصی آزادمنش و هرج و مرج طلب را روایت می‌کند که بعد از اتمام تحصیلاتش در اروپا به ایران بازمی‌گردد، اما خفقان حاکم بر جامعه آن دوران را تحمل نکرده و خودکشی می‌کند. شما با خواندن این رمان خواهید فهمید که محمد مسعود با دیدی منفی به اصلاحات و تحولات دوره رضاشاه می‌نگرد. زیرا او معتقد است که اصلاحات و سازندگی‌های آن دوران ویرانی سایر مظاهر اجتماعی را به دنبال خود داشت.
محمد مسعود در این کتاب قصد دارد با مقایسه‌ی قید و بندهای حاکم بر شرق و آزادی‌های متداول در غرب تصویری از ایران آن دوران را برای شما ترسیم کند. او با بیانی تند و تیز می‌خواهد تا اخلاق و روحیات آدم‌ها، استبداد و خرافات مردم آن زمان را به باد انتقاد گیرد. در حقیقت رمان گل‌هایی که در جهنم می‌‌رویند، به گل‌هایی (نظیر شخصیت اصلی این داستان) اشاره می‌کند که در جهنمی که رضا شاه ساخته به آسانی پرپر می‌شوند.
در آخر لازم است بدانید که کلمه‌ی جهنم در نام کتاب استعاره‌ از ایران آن روزگار است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
134
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mrezie67
mrezie67
1390/03/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گلهایی که در جهنم میروید

تعداد دیدگاه‌ها:
9
تابستان سال 1359 .... اولین رمانی که خواندم یاد انروزها بخیر
جالب است بدانید زمانی که مرد امروز چاپ می شد از بس ملت علاقه به آن داشتند گاها روزی دوبار چاپ می شد وجالب تر آنکه خود محمد مسعود قتل خود را پیش بینی کرده بود ودر آخرین نسخه از روزنامه خود بشوخی نوشته بود تعیین جایزه برای قاتل قوام السلطنه هر چند تاریخ هنوز بدرستی تمی تواند قتل محمد مسعود را به توده ای ها نسبت دهد از انجا که در آن زمان حزب توده یکی از قویترین احزاب مخالف حکومت بود رژیم توانست با عوامفریبی بگوید باند خسروروزبه که توده ای بوداین قتل را مرتکب شده
مرحوم مسعود نشریه مرد امروز رو منتشر میکرد و بارها مفاسد دربار بخصوص اشرف پهلوی رو افشا میکرد که متاسفانه همین سر نترس او سرش را به باد داد

قابل توجه شما قتل محمد مسعود مدیر روزنامه ی مرد امروز که در ایران بسیار محبوب بود توسط حزب توده به دستور مستقیم رهبر حزب نورالدین کیانوری صورت گرفت
مرحوم مسعود نشریه مرد امروز رو منتشر میکرد و بارها مفاسد دربار بخصوص اشرف پهلوی رو افشا میکرد که متاسفانه همین سر نترس او سرش را به باد داد.
روحش شاد انسان بسیار باسواد و شجاعی بودند
باور کنید لذتی که از این کتاب بردم بیش از هر کتابی بود که تا به حال خونده بودمه
بیش تر از کتاب در ستایش مرگ و شاید برابر با بوف کور باشه. ولی جالبه که اسمشو تو هیچ جایی نشنیدم شاید یه دلیلش این باشه که بیشتر کارش تو مسائل سیاسی بود:baaa:
باور کنید لذتی که از این کتاب بردم بیش از هر کتابی بود که تا به حال خونده بودمه
بیش تر از کتاب در ستایش مرگ و شاید برابر با بوف کور باشه. ولی جالبه که اسمشو تو هیچ جایی نشنیدم شاید یه دلیلش این باشه که بیشتر کارش تو مسائل سیاسی بود:baaa:
گلهایی که در جهنم میروید
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک