رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ناپلئونی کوچک
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 62 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 62 رای
✔️ کتاب "ناپلئونی کوچک" را، ویکتور هوگو وقتی "شارل لوئی ناپلئون بناپارت" در دوم دسامبر که رئیس‌جمهور بود و کودتا کرد، پس از تبعید نوشت.
هنگامی‌که "ناپلئونی کوچک" در بلژیک انتشار یافت ناپلئون سوم امپراطور تحمیلی فرانسه با یاری سلطنت‌طلبان و ماموران خود دولت بلژیک را وادار کرد تا ویکتور هوگو را از آن کشور نیز تبعید کنند و جلوی انتشار بیشتر کتاب را هم بگیرند.
نویسنده نامدار فرانسه چون یکی از جمهوری‌خواهان و آزادگان بود در این کتاب در مورد خیانت بزرگ رئیس‌جمهور انتخابی به ملت فرانسه و آزادی و کودتای او که نام جنایت بر آن نهاده، داد سخن داده است.
چون وقتی "لوئی بناپارت" در مجلس ملی موسسان سوگند می‌خورد، ویکتور هوگو خود یکی از نمایندگان ملت بود و در آنجا حضور داشت. از اینکه رئیس‌جمهور بر خلاف سوگندش آزادی مطبوعات را از میان برد و مجلس را منحل کرد بسیار به خشم آمد و آزرده شد و با گروهی از جمهوری‌خواهان از جمله پسر و دامادش شروع به مبارزه نمود وحتی اغلب شب نامه‌هایی می‌نوشت و میان ملت آزاده و جمهوری‌خواهان پاریس پخش می‌نمود. به همین سبب از طرف پلیس پاریس دستور بازداشت وی صادر گردید و او با لباس کارگری به بلژیک گریخت و دوران تبعیدش از این زمان تا نزدیک به نوزده سال آغاز شد..
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ناپلئونی کوچک

تعداد دیدگاه‌ها:
3
این کتاب در واقع کتابی علیه شخص "شارل لوئی ناپلئون پناپارت" می باشد که در سال 1852 در فرانسه کودتا کرد و حکومت جمهوری را به دیکتاتوری تبدیل نمود.
متن قابل تاملی از این کتاب (صفحه 152)
"روزی که وجدان بشری بی نتیجه بماند و نابود شود، روزی که موفقیت برای خود علت و انگیزه و دلیل هر کار به شمار آید، در آن روز همه چیز نابود می شود. آخرین پرتو اخلاق به آسمان بالا خواهد رفت. در نهاد انسان تاریکی فرمان خواهد راند. در آن هنگام است که شما انسانها چون حیوانات درنده به جان هم خواهید افتاد و چشم بسته و بدون رحم و شفقت و با سنگدلی و شقاوت و درنده خوئی یکدیگر را خواهید بلعید!"
تشکر فراوان ازینکه کیفیت اسکن رو هم گفتی که پایینه که هرکس دوست نداره دانلود نکنه
یه خواهش از همه دوستان که هر کتابی که زحمت میکشن قرار میدن حتما کیفیت اسکنش رو هم اعلام کنند
واقعا لطف کردی ازت ممنونم:-)8-)8-) 8-)8-) 8-)8-)
ناپلئونی کوچک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک