رسته‌ها
آزمایش مرگ
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 57 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 57 رای
آیزاک آسیموف (‎به روسی Исаак Юдович Озимов ‏) (۲ ژانویه ۱۹۲۰ - ۶ آوریل ۱۹۹۲) نویسندهٔ آمریکایی روسی تبار گونه‌های علمی، علمی-تخیلی، خیال‌پردازی، وحشت و دکتر در بیوشیمی بود. شهرت اصلی او بیشتر به خاطر سری بنیاد (در ایران سری امپراتوری کهکشانی) است. قوانین سه‌گانهٔ رباتیک وی از شهرت جهانی برخوردار است و دایره‌المعارف بریتانیکا وی را واضع واژه رباتیک در زبان انگلیسی می‌شناسد. وی بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در تمام دسته‌های اصلی رده‌بندی دیوی (به جز فلسفه) دارد و سیارک آسیموف ۵۰۲۰ به افتخار وی نامگذاری شده‌است. آسیموف، کلارک و هاین‌لاین به عنوان سه نویسندهٔ بزرگ گونهٔ علمی-تخیلی شناخته می‌شوند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
266
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Pir pesar
Pir pesar
1390/01/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آزمایش مرگ

تعداد دیدگاه‌ها:
5
کتابی بسیار جذاب مخصوصا برای کسانی که در محیط دانشگاهی فعالیت کرده اند.
کسی هست این لینک های خراب را اصلاح کند کسی هست به این درخواست ها جواب بدهد کسی هست حداقل جوابی بدهد و بگوید نه نمیشه خودت را خسته نکن . اوضاع کتابناک چند روزه به هم ریخته و کسی هم پاسخگو نیست
حیف شد چرا اینکارارو میکنین سعی کنین هر چه سریعتر دانلودشو بزارید من برای مبایل نمیخوام(?)(?)(?)(?)(?)(?)(?)(?)
:-)
با تشکر از دوست عزیز
Pir pesar بابت اپلود این کتاب
کتاب<< کتاب من. آسیموف>> اخرین کتاب وی میباشد که توسط مهرداد تویسرکانی ترجمه شده و موضوع ان زندگینامه - خاطرات وی میباشد.
درباره کتاب جدیدش
آیزاک آسیموف یکی از شناخته شده ترین نویسنده‌های علم به زبان ساده و داستان‌های علمی تخیلی در ایران و البته جهان است؛ بسیاری او را موفق‌ترین و در مجموع کتاب‌هایش پرفروش‌ترین علمی نویس دنیا می‌دانند و آثار علمی تخیلی او همواره در بین مهم‌ترین آثار «عصر طلایی» این شاخه از ادبیات قرارمی‌گیرد. او به خاطر نوشتن چنین آثاری تاکنون ده‌ها جایزه و افتخار را نصیب خود کرده؛ من جمله 14 دکترای افتخاری از دانشگاه های مختلف جهان گرفت، سیارکی را به افتخار او «سیارک آسیموف5020» نامگذاری کردند،‌ جایزه ی بنیاد توماس آلوا ادیسون را به خاطر نوشتن یکی از کتاب های علم به زبان ساده‌اش دریافت کرد. بیش از ده بار جوایز هیوگو و نبیولا (مهم ترین جوایز ادبیات علمی تخیلی و فانتزی) را از آن خود کرد و ... او تنها کسی است که تاکنون در تمام رده های سیستم دیویی کتابخانه ها (به جز فلسفه) کتاب نوشته است و شاید بتوان گفت گسترده ترین طیف نوشته‌ها را در میان نویسندگان دنیا دارد.
او از نخستین نویسندگانی بود که ادبیات علمی تخیلی را از ژانری حاشیه‌ای و مخصوص مجلات خارج کرد و به درون مایه‌هایی جدی‌تر پرداخت. می‌ توان گفت اگر امثال او نبودند امروزه قدرت ادبیات علمی تخیلی چنین گسترده نمی‌شد که تأثیرش بر ادبیات جریان اصلی تا این اندازه عظیم باشد. در ادبیات علمی تخیلی، نگاه او به نوع انسان و روابط انسان با مخلوقات تکنولوژیکش،‌ به طور خاص روبوت‌ها، چنان دقیق و ملموس بود که به جرئت می‌توان گفت امروزه کسی نمی‌تواند در این باب قلم بزند و زیر سایه‌ی او نباشد. نگاه ساده اما دقیق او به مقولات علمی در کتاب‌های علمی‌اش، در کنار زبان شیرینش، الگوی بسیاری از نویسندگان بعدی شد.
من. آسیموف زندگینامه‌ی اوست به قلم خودش درباره‌ی روابطش با نویسندگان و دانشمندان دیگر، عقایدش، شیوه‌ی نویسندگی‌اش، روابط خانوادگی‌اش و غیره. من. آسیموف به اعتقاد بسیاری در میان بهترین اتوبیوگرافی‌های قرن بیستم جای دارد. آسیموف در مقام نویسنده‌ای پرکار و شناخته شده و صاحب نظر از وقایع تلخ و شیرین و مشاجرات متعددی می‌گوید که میان او و نویسندگان دیگر گذشته؛‌ در مقام علمی نویسی مطرح و مؤثر از شیوه‌ی آموزش دروس در امریکا می‌گوید و انتقاد می‌کند؛ در مقام رییس انجمن اومانیست‌های امریکا از سیر تطور اندیشه در امریکا در طول عمرش می‌نویسد؛ و از همه مهم‌تر در مقام یکی از اثرگذارترین علمی تخیلی نویسان تاریخ از هر آن چیزی که به زندگی‌اش مربوط است. ضمن آنکه همه‌ی این‌ها با لحن شیرین و سرشار از طنز آسیموف همراه است که او را در میان تکرار نشدنی‌ترین نویسنده‌های تاریخ ادبیات امریکا جای داده است.
از انتشارات کتاب کاروان
PDF
4 مگابایت
آزمایش مرگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک