رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تاریخ تحلیلی اسلام تا پایان امویان

تاریخ تحلیلی اسلام تا پایان امویان
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 81 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 81 رای
پژوهشیست ارزشمند ا ز زبان انسانی فهمیده و بسیار افتاده و مسئول که اکنون حضور فیزیکی اش در میان ما نیست؛ ولی نامش و آثارش و خدماتش پایدارند.
سید جعفر شهیدی (۱۲۹۷ در بروجرد - ۲۳ دی ۱۳۸۶ در تهران) رئیس موسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، استاد تمام دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات فارسی، فقه و تاریخ اسلام بود.

شهیدی از شاگردان برجستهٔ علی‌اکبر دهخدا و بدیع‌الزمان فروزانفر در دانشگاه تهران بود و در سال ۱۳۴۰ دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی و تاریخ دریافت کرد.او همچنین در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف زیر نظر سید حسین طباطبائی بروجردی، سید ابوالقاسم خویی تحصیل کرد و درجه اجتهاد داشت
او به جز همکاری در تدوین فرهنگ معین و لغت‌نامه دهخدا، ۴ عنوان ترجمه، ۳ عنوان تصحیح و تعداد زیادی تالیف دارد که شماری از کتاب‌های وی به زبان‌های بیگانه ترجمه شدند و جایزه دریافت کردند
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Kamalpour
Kamalpour
1390/01/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ تحلیلی اسلام تا پایان امویان

تعداد دیدگاه‌ها:
8

متاسفانه مرحوم سید جعفر شهیدی در این کتاب درست عکس اون راهی رو رفتند که شجاع الدین شفا در پس از هزار و چهارصد سال رفته بود.ولی شباهت کارشون این بود که هر دو بنا بر اعتقاداتشون ابتدا تاریخ رو نوشتند بعد رفتند دنبال سند و مدرک و قرینه سازی برای نظریاتشون.
مثلا مرحوم شهیدی در مورد واقعه جنگ احد مینویسد:تحلیل خاور شناسان که میگویند دلیل اینکه ابوسفیان پس از شکست مسلمانان در جنگ احد مدینه را تصرف نکرد این بوده که ابوسفیان وسایل گرفتن شهر را نداشته بسیار ضعیف مینماید.
حالا تحلیل خود مرحوم شهیدی:بنابر گفته قرآن خدا در دل آنها{مشرکان مکی}بیم افکند.
ایشون همچین تحلیل ضعیفی رو که معلومه در اون زمان برای دادن قوت قلب هر جه بیشتر به لشکر شکست خورده اسلام از آسمان نازل شده بود رو بدون در نظر گرفتن هیچ کدوم از اصول منطقی در بررسی و تحقیق تاریخی بی برو برگرد قبول میکنه ولی در مورد کشتار بنی قریظه به دست اعراب تازه مسلمان منطقشون اینقدر سختگیر میشه که گفتار همه مورخین گذشته رو رد میکنه .
با سپاس. مدتها بدنبال این کتاب بودم تا در این سایت یافتم.دست مریزاد آقای کمالپور
با تشکر
لطفا در صورت امکان ترجمه بی نظیر نهج البلاغه ایشان را قرار دهید
تاریخ تحلیلی اسلام تا پایان امویان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک