رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

پهلوی ها (خاندان پهلوی به روایت اسناد) - جلد ۱

پهلوی ها (خاندان پهلوی به روایت اسناد) - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 47 رای
درباره:
رضا شاه
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 47 رای
به کوشش: فرهاد رستمی

تاریخ نگاری بدون تکیه بر منابع، مدارک و اسناد معتبر به حوزه ی داستانسرایی و قصه گویی نزدیک خواهد شد و اولین وظیفه مورخ تکیه بر اسناد دست اول و اصیل است ، اثر پیش رو جلد اول از مجموعه ی سه جلدی (خاندان پهلوی به روایت اسناد) است و شامل ارائه انبوهی از مدارک و اسناد در خصوص شخص رضاشاه می باشد. اسنادی که بدون کم و زیاد یا تحلیل و تفسیر به مخاطب گرامی عرضه می شود و از این روی در بین قابل اعتناترین و قابل استنادترین کتب تاریخی با محوریت "خاندان پهلوی" قرار می گیرد. ارائه بیش از ۴۰ صفحه تصاویر و عکس های مرتبط با رضاخان و دوران حاکمیت وی، از دیگر ویژگی های قابل ذکر این اثر سراسر مستند است. هر بخش مقدمه ای بسیار کوتاه دارد که در معرفی اسناد و فرد مورد مطالعه، مطالبی اخبار گونه (غیر تحلیلی) به مخاطب ارائه می دهد. کلیه اسناد بدون هیچ گونه حذفی بطور کامل استنساخ یافته و تعداد اندکی از اسناد بدون استنساخ ارائه شده است.
برای مطالعه ی اسناد اصولا آنها را تقسیم بندی می کنند و در تقسیم بندی اسناد شیوه های گوناگونی وجود دارد. اما شیوه ی ارائه اسناد در مجموعه حاضر بر مبنای افراد است. بدین صورت که هریک از افراد خاندان پهلوی تعدادی از اسناد را به خود اختصاص داده که ممکن است از اسناد محرمانه دولتی تا نامه های خصوصی و خانوادگی، اسناد مالی و ... مربوط به آن شخص در بخش مورد نظر آمده باشد. بدین ترتیب مجموعه حاضر از تنوع خاصی برخوردار است، مضاف به اینکه عکسها و اسناد ارائه شده برای اولین بار انتشار می یابد.
اسناد مرتبط با رضاخان با موضوعات زیر در کتاب دسته بندی شده است:
خانواده رضاخان / سواد و اطلاعات رضاخان / همسران رضاخان / رضاخان و کودتای ۱۲۹۹ / جمهوریخواهی رضاخان / مجلس شورای ملی / تجدد و تمدن / جواهرات سلطنتی / املاک و دارایی / شهریور ۱۳۲۰ / تبعید رضاخان پهلوی
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1389/12/22

کتاب‌های مرتبط

حکومت به شرط چاقو
حکومت به شرط چاقو
1.9 امتیاز
از 54 رای
جنایات رژیم پهلوی
جنایات رژیم پهلوی
1.2 امتیاز
از 24 رای
دین ستیزی رژیم پهلوی
دین ستیزی رژیم پهلوی
1.3 امتیاز
از 25 رای
دخالت خارجیها در امور کشور
دخالت خارجیها در امور کشور
1.5 امتیاز
از 22 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پهلوی ها (خاندان پهلوی به روایت اسناد) - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
2
پهلوی ها (خاندان پهلوی به روایت اسناد) - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک