رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
درس های اساسی فلاسفه بزرگ
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 725 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 725 رای
.
درس‍ه‍ای‌ اس‍اس‍ی‌ ف‍لاس‍ف‍ه‌ ب‍زرگ‌: ماهیت جهان، جایگاه انسان در جهان... و تفکر

آیا تا کنون تکلیف خود را با جهان اطرافتان یکسره کرده اید؟ جایگاه ما در این جهان چیست؟ آیا جهان برای ما دل می سوزاند یا ارزش ما برای او بیشتر از شن ریزه ای در ساحل دریا نیست؟ دربارهٔ پرسش های بسیاری چون علت وجودتان در هستی، خوبی و بدی و مرگ و زندگی چگونه می اندیشید؟ در«درسهای اساسی فلاسفه بزرگ» ما با کتابی رویارو می¬شویم که با یک تقسیم بندی جالب پرسش های یک دانشجوی فلسفه را در فصل های گوناگونی چون ماهیت جهان، جایگاه انسان در جهان، جایگاه انسان در جهان، خیر و شر ماهیت خداوند، تقدیر، روح و ... از نگاه فلاسفه بزرگ تاریخ بشر مورد بررسی قرار داده است. آنچه درسهای اساسی فلاسفه بزرگ به ما می آموزد راه و روش اندیشه فلسفی دربارهٔ یک موضوع است تا ما خود رهسپار تفکر شویم.
اس.ای.فراست در این کتاب دانش پژوهان فلسفه را با روایتی جالب با بزرگان آشنا می کند و فیلسوفان جوان را پس از آن که در مسیر اندیشه ورزی قرار گرفتند، درست در همان جایی که گذشتگان خردمند ما مجبور به توقف شده اند به تفکر فلسفی برای آینده ای بهتر فرا می خواند. با خواندن درسهای اساسی فلاسفه بزرگ با عظمت اندیشه بشری آشنا می شویم، با بزرگترین فلاسفه تاریخ ملاقاتی سرشار از معرفت کرده و در مسیر درک بهتر خود و جهان حرکت می کنیم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
soli67
soli67
1388/04/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی درس های اساسی فلاسفه بزرگ

تعداد دیدگاه‌ها:
8

هرکس, چه کشاورز باشد چه بانکدار, چه کارمند ساده باشد و چه ناخدای کشتی, چه شهروند باشد چه حاکم, به معنی واقعی کلمه, یک فیلسوف است.

گفتم عجب حالی می دهد که تو چیزی باشی خودت خبر نداشته باشی کم کم داشتم به خودم امیدوار می شدم اما یاد خیام افتادم
دوست به غلط گفت من فلسفیم
ایزد داند که انچه او گفت نیم
امیدی هنوز هست که فیلسوفی وجود داشته باشه...اما تو این گذر چند ساله عمر جز سوفسیت های رند و دغل باز تو بازار دنیا ندیدم.
اونی که میفهمه نمیگه اونی که نمیفهمه یه تریبون پیدا میکنه به سبک وانت بار جار میزنه...
انسان بودن و داشتن مغز و سلسله اعصابی توسعه یافته او را در موقعیتی قرار میدهد که چاره ای جز فکر کردن ندارد(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)(!)
انسان بودن و داشتن مغز و سلسله اعصابی توسعه یافته او را در موقعیتی قرار میدهد که چاره ای جز فکر کردن ندارد. تفکر نیز جواز ورود به فلسفه است افرین
متشکر. به نظر که ریتم خوبی داره و با گوشه نگاهی به بسیاری از نظریات فلسفی نگاشته شده.
ممنون/البته لازم بذکره که اینکه فلسفه ثابت نیست نشون دهنده رشد فکری انسانهاست .
كاش دوران رونق فلسفه در ايران قرن 3 و4 خاموش نميشد و به سراشيب توهمات نمي افتاديم
از فلسفه بدم میآمد اما شاید این خود یک نوع بد بینی نسبت به دنیا بود که به جان ما افتاده بود و از زمانی که نه از راه علم و نه از راه دین بعضی مسائل دنیا نمیشد حل کرد شاید به اجبار رو به این مقوله اورده ایم و در جاییکه علم میگوید نمیدانم و دین با قاطعیت میگوید میدانم آدم به شک میافتد و اینجاست باید راهی برای برون رفت از این معضل پیدا کرد که همان فلسفه است درسی که از این کتاب در مورد جهانبینی متفکران گذشته اعم از یونانی وبعدا" اروپای غربی میگیریم این است که این فرضیات هرگز ثابت نیستند و هرکس در زمان خود با فراخور دید گاه زمانه خود دریچه ای به آینده باز کرده و از این دریچه تراوشات فکریش را به بیرون میریزد ودر زمانه بعد عده ای را بصورت موافق و عده ای بصورت مخالف جلوی هم به صف آرایی بر میانگیزه که همانطور که میدانیم افکار افلاطون آنچنان در کلیسا روم ریشه دواند که با آب تطهیر مقدس چنان مقدس شد که عده ای گفتند این کلام مستقیما" از دهان مسیح درآمده است در حالیکه مسیح بیچاره اگر در زمان حیاتش از فلسفه افلاطون که درمورد مثل که همه چیز است و بقیه دنیا مجازیست و هر چه در جهان است رویگرفت آن مثل است هاج و واج از جلویت فرار میکرد بهرحال این فیلسوفان با فلسفه خود جهان را آنگونه که میبیند توصیف میکنند ما باید بر اساس نیازمان به درستی و یا غلط بودن آنها رای بدهیم و همچنین در غرقاب خرافات نیافتیم .
درس های اساسی فلاسفه بزرگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک