رسته‌ها
ریشه ها
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 65 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 65 رای
✔️ آلکس هیلی در این داستان، زندگی خانواده و نیاکانش را به تصویر می‌کشد. پیام محوری این داستان، وضعیت نابسامان آمریکاییان آفریقایی‌تبار و بیان رنج‌ها و کاستی‌های زندگی ایشان در دوران برده‌داری و پس از آن است. در نگاهی دقیقتر، نویسنده به شناساندن مفاهیم تبعیض نژادی، بردگی، بیگاری و زیر تملک دیگران بودن می‌پردازد و آن را محکوم می‌کند. داستان کتاب، حکایت زندگی هفت نسل سیاهپوست است که از قبیله ای در آفریقا شروع می شود و از همان ابتدا با بیان فرهنگ و نشان دادن روح اصیل قبایل افریقایی انسان راتحت تاثیر خودش قرار می دهد و بعد داستان با اسارت و بردگی آن فرد افریقایی در امریکا ادامه پیدا می کند و نسل به نسل با او پیش میرود تا به جایی می رسد که سیاهپوستان دوباره هویت اصیل خودشان را پیدا می کنند و به موفقیتهایی حتی بیشتر از سفیدهای سرزمینشان دست پیدا می کنند.
داستان این هفت نسل، داستان هفت نسلِ پیشینِ خود الکس هیلی نویسنده ی این کتاب است. امروز برادران سیاهپوست هیلی در آمریکا افراد مهمی همچون یک وکیل، یک نویسنده ی بنام و ... هستند. و الکس بعد از علاقه ای که به پیدا کردن ریشه های خودش پیدا می کنه طی سفری به افریقا به پیشینیانش آشنا می شود و با بهره گیری از کمی تخیل داستان کاملا واقعی ریشه ها رو به قلم می کشد...

این داستان همچنین روایتی واقعی از تاریخ امریکا و چگونگی شکل گرفتنش بدست سیاهپوستا و نیز جنگ های داخلی آمریکا را بیان می کند.آلکس هیلی در بخش‌های پایانی کتاب، به شرح حال مختصری از خویشتن می‌پردازد، از چگونگی دستیابی‌اش به شرح حال قهرمانان داستان سخن می‌گوید و از انگیزه‌هایش برای نوشتن زندگی‌نامه خانواده و نیاکانش پرده برمی‌دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
740
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1389/11/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ریشه ها

تعداد دیدگاه‌ها:
9
یکی از بهترین کتابهایی است که در زندگانیم خوانده ام.
تنها کتابی بود که هنگام خواندن بخشی ازان قلبم بشدت می زد و همزمان دچار هیجان و ترس از واقعه پیش رو بودم !
چندین بار خوندمش ،یکی از زیباترین کتابهایییه که تابحال خوندم
کتاب ریشه ها معرکه است چند سال پیش خوندمش ...البته بعد از کتاب اینجه ممد(چاپ بدون سانسور) یاشار کمال
فوق العاده اس!
چندین سال پیش خونده بودم یادم بود چقدر زیباست!
دوباره دوس داشتم بخونم خیلی عاااالی بود.
واقعا شاهکاره!
ممنونم مرسی.:x
این کتاب را مدت 10 سال قبل خوانده بودم... برایم بی نهایت جالب بود... واقعاً آنقدر عمیق و با جزئیات بطور هنرمندانه نوشته شده بود که حتی در وقت صرف غذا هم کتاب در کنارم بود و به خواندن ادامه میدادم... شایان تحسین است 8-)
کتاب بسیار زیبایی است.قسمت افریقایی کتاب بسیار زیبا توصیف شده.:x
یکی از زیباترین و تاثیر گذارترین کتابهایی که تا حالا خوندم;-(
PDF
12 مگابایت
ریشه ها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک