رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
همه مردان شاه
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 41 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 41 رای
هیچ‌چیز چیز جدیدی در جهان وجود ندارد، جز آن سرگذشتی که شما نمی‌دانید هری ترومن

مقدمه نگارنده :
روزی به ضیافت معرفی کتاب یک خانم مسن ایرانی که خاطراتش را منتشر کرده بود، دعوت شدم. وی یک ساعت درباره‌ی زندگی پرماجرایش صحبت کرد و اگرچه هیچ سخنی درباره‌ی سیاست به میان نیاورد، به طور گذرا اشاره کرد که با محمّد مصدق، نخست‌وزیر سال‌های ۱۳۳۰ ۱۳۳۲ که سازمان اطلاعاتی مرکزی آمریکا (سیا) سرنگونش کرد، فامیل است.
پس از پایان سخنان وی، نتوانستم در برابر وسوسه‌ی یک پرسش مقاومت کنم. گفتم: «نام مصدق را بردید. چه چیزی را درباره‌ی او یا کودتایی که علیه وی صورت گرفت به یاد می‌آورید یا می‌توانید به ما بگویید؟» وی بلافاصله به هیجان و جنب‌وجوش افتاد و فریاد کشید: «چرا شما آمریکایی‌ها به آن کار وحشتناک دست زدید؟ ما همیشه آمریکا را دوست داشتیم. آمریکا از نظر ما کشوری بزرگ و بی‌عیب و نقص بود؛ کشوری که در همان حال که دیگران ما را می‌چاپیدند، به ما کمک می‌کرد. امّا از آن تاریخ به بعد، هیچ‌کس در ایران دیگر به آمریکا اعتماد نکرد. من با اطمینان به شما می‌گویم که اگر چنان کاری را نکرده بودید، هرگز کارمندان سفارتخانه‌ی کشورتان در تهران به گروگان گرفته نمی‌شد. تمام گرفتاری‌های شما [با ما] در ۱۹۵۳ آغاز شد. چرا، چرا آن کار را کردید؟»
این طغیان احساسات، بازتاب شکاف عمیقی است که آگاهی و درک بیش‌تر ایرانی‌ها را از غیر ایرانی‌ها متمایز می‌کند. در ایران، تقریباً همگان به مدت چند دهه بر این باور بوده‌اند که ایالات متحده، مسوول برانداختن دولت آزادی‌خواه [مصدق] در سال ۱۳۳۲ و استقرار دیکتاتوری درازمدت محمدرضا شاه بوده است. دیکتاتوری وی، خاستگاه انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ بود که طی آن یک حکومت مذهبی شدیداً ضد آمریکایی به قدرت رسید، که این حکومت نیز به نوبه‌ی خود، وحشت‌آفرینی [در مقابل دشمنانشه را به مثابه‌ی یک ابزار اعمال قدرت دولتی پیشه ساخت. رادیکالیسم این حکومت، الهام‌بخش متعصبان ضد آمریکایی در بسیاری کشورها، به‌خصوص افغانستان شد. در کشور اخیر، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی ماوا گرفتند و پایگاه ساختند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ramin12345
ramin12345
1389/12/02
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی همه مردان شاه

تعداد دیدگاه‌ها:
9
[quote='rezam a']با درود به شما عزیزان میخواستم یه سوال از شما داشته باشم امیدوارم پاسخش روهم بگیرم
چرا بعضی از کتابهایی که داخل سایت قرار میدید نمیشه دانلود کرد
با سپاس فراوان[/quote]
کاربر گرامی ! نظر به این که سایت کتابناک به حقوق نویسندگان و ناشران احترام می گذارد، لذا کتاب هایی که دارای حق نشر هستند ، فاقد لینک دریافت می باشند.:-)
با درود به شما عزیزان میخواستم یه سوال از شما داشته باشم امیدوارم پاسخش روهم بگیرم
چرا بعضی از کتابهایی که داخل سایت قرار میدید نمیشه دانلود کرد
با سپاس فراوان
iبه قول آقای اسپارتاکوس که نظر دادن: « هفتاد درصد کتابهای تاریخ دروغ است » . همون سی درصد درست و صحیح اگه از کتاب استخراج بشه خیلی خوب و نافع است .:D
( هفتاد درصد کتابهای تاریخ دوروغ است گول نخورید ) ----- از جملات قصار یک کاتب
این کتاب ترجمه شهریار خواجیان که توسط نشر اختران به چاپ رسیده نیست..و توضیح اشتباه است. لطفاً اصلاح شود

این کتاب ترجمه شهریار خواجیان که توسط نشر اختران به چاپ رسیده نیست..و توضیح اشتباه است. لطفاً اصلاح شود
دکتر محمد مصدق مردی بلند آوازه برای همه استعمار ستیزان در طی 50 سال گذشته بوده است همه میهن پرستان کشورهای مورد تهاجم کشورهای شوم و پلید اروپایی و آمریکا راه مصدق را برای گرفتن و احقاق حقوق خویش دنبال کردند . او میهن پرستی پاک بود برای همین نامش جاودان مانده و بر دلهای مردم ایران فرمانروایی می کند و دیدیم که مخالفین داخلی اش چه سیه روز و گم نام شدند.
او تنها فردي در تاريخ ايران مي‌باشد كه دموكراسي را به معناي واقعي برقرار كرده است
البته كساني كه سخن از دموكراسي گفته اند بسيارند اما مصدق كسي بود كه به آن عمل كرد.
همه مردان شاه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک