رسته‌ها
نقطه الکاف
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 39 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 39 رای
تالیف حاج میرزا جانی کاشانی
مقتول در سنه ی 1268 هجری
به سعی و اهتمام ادوارد براون
براون به موضوعات دینی و اجتماعی و جریانهای فکری و اعتقادی توجه خاص داشت، و از همان آغاز مطالعات ایرانی و اسلامی خود، چندین مقاله در باره باطنیه، حروفیه و شیخیه در جراید علمی اروپا منتشر ساخت. از اواسط قرن نوزدهم درگیری فرقه‌های بابیه و بهائیه و ازلیّه با یکدیگر از یک سو با حکومت مرکزی و مراجع دینی و اکثریت جامعه از سوی دیگر، به صورت جریانی گسترده و پرآشوب درآمده و فضای فکری و سیاسی ایران را فراگرفته بود. کتاب معروف ادیان و فلسفه‌ها و آسیای مرکزی نوشته آرتور دو گوبینو، باعث جلب توجه براون به این موضوع شد. براون طی چند سفر به استانبول و قبرس و فلسطین، و ملاقات با سران بابیه و بهائیه، چون میرزا یحیی صبح ازل و میرزا حسینعلی معروف به بهاءالله و برخی دیگر از منتسبان به این فرقه‌ها، به گردآوری و نشر نوشته‌های آنان پرداخت. در سال‌ ۱۹۱۰ براون‌ کتاب‌ نقطةالکاف‌ میرزا جانی‌ را که‌ نسخه منحصربه‌فرد آن‌ در کتابخانه ملی‌ پاریس‌ به‌ دست‌ او افتاده‌ بود، با مقدمه‌ای‌ به‌ نفع‌ ازلیها و به‌ زیان‌ بهاییها انتشار داد .



درباره ی تاریخ ظهور باب و وقایع هشت سال اول از تاریخ بابیه

شایان ذکراست که دراین کتاب انحرافات و خرافات باب وبابیان بخوبی دیده میشود ...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
354
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
236
236
1389/11/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نقطه الکاف

تعداد دیدگاه‌ها:
33
خدا می داند که این تعصب چه بر سر این مردمان که خود را مسلمان می نامند آورده است. تا وقتیکه به تعصب افتخار می کنید، در این عقب ماندگی فکری و فرهنگی باید پیچید و پیچید... خطاب به این دوست عزیزhojjatdanesh می گویم:
یا ایها الذین آمنوا اِن جاءَ کم فاسق بنبإ فتبیّنوا ان تصیبوا قوماً بجهلةِ فتصبحوا علی ما فعلتم ندیمن. (س حجرات آیه 6)
ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر فاسقی برای شما خبری آورد، فوری تحقیق کنید مبادا ناآگاهانه به قومی آسیب رسانید، سپس از کرده خود پشیمان شوید.

فهم ظهر و بطن و تفسیر آیه که هیچ , حداقل درست کپی پستش کن . از چیزی هم سر در نمی آوری در موردش اظهار نظر نکن . همان کپی پست را درست یاد بگیر و خیرشو ببینی
مولف این کتاب سنش به قانون مولفین و مصنفین نمیخوره که :-(
سر این سایت چی اومده که کتابهاشو نمیشه دانلود کرد؟
البته این کتاب و هر کتاب دیگری که توی این سایت دانلودش غیرفعاله توی سایتهای کتاب دیگه قابل دانلوده
نکته غم انگیز اینجاست که اینهمه بچه بامعرفت و باحال اینجا عضوند که خودشون کتاب اپلود میکنند ولی کتابها غیرقابل دسترسه
چه کسی است که نمی داند جانشین بر حق حضرت شمس حقیقت علی قبل نبیل حضرت صبح ازل است ؟ بهاء الله یک دروغ گو بود که حق برادر رضاعی خویش را ضایع نمود . (?)(?)(?)
جناب hojjatdanesh گرامی
بهتر است کمی خود بروید و تحقیق کنید نه اینکه از وبلاگها و وبسایتهایی که از بیت المال این ملت میخورند تا به دشمنی دیانت بهائی پردازند . در کل تمامی نوشته های شما چیزی جز افترا نبود . بهتر است مطالعات خود را گسترش دهید ... در غیر اینصورت چون نوشته ها از خود شما نیست با 4 تا دلیل و تحلیل ساده یا به دروغ گو بودن شما یا بی اطلاع بودن شما پی خواهیم برد. آخر نوشته هایتان طوری قضاوت با خودتان مرقوم فرمودید انگار تمام احکام دیانت بهائی را به لرزه انداختید . :))
اگر مایل باشید دوباره نوشته هایتان را تک به تک اینجا مرقوم بفرمائید تا تکذیب کنم البته با استناد به آثار و کتب دیانت بهائی
البته یکی را قرار بدهید تا پاسخ گویم بعد دیگری را .
با درورد خدمت دوستان عزیز .
جناب ghalam1356 باز که دور گرفتید اگر شما تحری حقیقت میکنید و غرض ورزی نمیکنید جواب این سوالات تکراری شما قبلا داده شده در جاهای مختلف . البته معلوم الحال هستید وگرنه بسیار خوشحال میشوم اگر افتخار بحث بدهید .
بنده به عنوان یک مسلمان زاده که مدتی است به دیانت جهانی و وزین بهائی ایمان آورده ام آماده ام که به سوالات شما پاسخ دهم .البته برای اینکه سوالات تکراری نباشد به بخش نظرات کتاب سر تا پا دروغ ایرادهایی بزرگ بر کیش بهائیت سری بزنید .. البته اگر قصد غرض ورزی ندارید و واقعا خواستار پی بردن به حقیقت هستید .
فقط یک به یک سوالاتتان را بنویسید تا بنده هم فرصت جوابگویی داشته باشم .
در نوع سوالات محدودیتی قائل نشوید چون می خواهیم تمام شبهات را از بین ببریم . مهم نیست ایت الله العظمی باشید یا یک جوان آگاه ایرانی مهم این است که از این همه دروغ که نسبت میدهند به دیانت مهر و محبت اطلاع پیدا کنیم و چه خوب امسال نام گذاری شده از طرف جنبش مردمی ایران : سال آگاهی تا رهایی .
کتاب اقدس و بیان را چگونه می توان به دست آورد؟
سلام
مناظره کلامی و رودررو را هموطنان بهایی با رعایت موازین عقلی و اجتماعی می پذیرند؟
اگر بله ایمیل من در دسترس است
كتاب غرور و تعصب رو سرچ كردم رسيدم به اينجا
البته جاي خوبي هم رسيدم
تعصب موج ميزنه چه جور اينجا
يكي از اسلام متنفره ميگه بهايي به به
يكي برعكسه ميگه اه اه
ولي قضاوت با خودمون البته با انصاف
اين دين جهانشمول فقط سرزمينهاي اشغالي فلسطين رو در بر ميگيره؟
چجورياست كه منشي همين عبدالبها كه با ايشون ديزي دونفره ميزده بعد سالها تلمذ در درگاه ايشون
بار و بنديل رو جمع ميكنه و برميگرده ايران واسه ريختن پته ايشون رو آب
ما تعصب داريم نميفهميم چي بگيم منشي حضرت عبدالبها چي؟
در همين سايت خاطرات صبحي از آن دوران براي جويندگان حيقيقت قابل دريافت است
فضل الله مهتدی معروف به صبحی در سال 1305 پس از اقامت دوازده ساله نزد عبدالبهاء و خدمت صادقانه در تحریر و انشای مکاتبات وی، به ایران اعزام گردید. در این مرحله با توجه به عملکرد رهبری بهایی گری که صبحی خود شاهد عینی آن بود، تغییراتی در فکر و عقاید و باورهای وی پدید آمد.
بیان این تغییرات روحی آن هم توسط یکی از مبلغان زبردست بهایی گری، سبب آن شد که وی از طرف بهاییان تکفیر و تفسیق شود.
صبحی علی رغم آن که بسیار به سختی افتاده بود چندی سکوت اختیار کرد تا بلکه موجب فراموشی موضوع گردد و زندگی گوشه گیرانه‌ای در پیش گیرد ولی بهاییان دست از وی بر نداشته در اذیت و آزارش کوشیدند تا این که وی برای دفاع از خود و بیان حقایق و علل برگشت خود از بهایی‌گری، مجبور شد شرح دگرگونی و خاطرات دوران بهایی گری و فعالیت‌هایش را بنگارد و ناگفته‌های درون این فرقه را فاش نماید.
خدا می داند که این تعصب چه بر سر این مردمان که خود را مسلمان می نامند آورده است. تا وقتیکه به تعصب افتخار می کنید، در این عقب ماندگی فکری و فرهنگی باید پیچید و پیچید... خطاب به این دوست عزیزhojjatdanesh می گویم:
یا ایها الذین آمنوا اِن جاءَ کم فاسق بنبإ فتبیّنوا ان تصیبوا قوماً بجهلةِ فتصبحوا علی ما فعلتم ندیمن. (س حجرات آیه 6)
ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر فاسقی برای شما خبری آورد، فوری تحقیق کنید مبادا ناآگاهانه به قومی آسیب رسانید، سپس از کرده خود پشیمان شوید.
نقطه الکاف
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک