رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
بامداد خمار
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 847 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 847 رای
"بامداد خمار" سرگذشت عشق پرشور و شتاب‌زده دختری پانزده ساله به نام مجبوبه از طبقه متمول و نسبتا اشرافی اوایل سلطنت رضا شاه، نسبت به جوانی تهی‌دست از طبقه پایین اجتماع است. عشقی خام که دختر جوان را بر آن می‌دارد تا به رغم مخالفت اطرافیان و با رد عواطف عاشقانه و پیشنهاد ازدواج پسر عمویش _ منصور _ و با قبول محرومیت از پدر و مادر طی مراسمی ساده به عقد رحیم شاگرد دکان نجاری سرگذر، در آید. آشیانه عشق محبوبه که به مدد پدرش بصیر الملک در خانه‌ای کوچک و محقر جایگزین می‌شود به مرور زمان به شکنجه‌گاهی جهنمی مبدل می‌گردد. دختر جوان در زندگی جدید که با زندگی مرفه و بی‌غم و رنج گذشته فرق بسیار دارد و با حشر و نشر با مادر رحیم که زنی بی سواد و طماع و دسیسه‌گر است و شوهری که به تدریج جاذبه خویش را از دست می‌دهد و تحت تأثیر ناپختگی و جهالت خویش و نیز پاره‌ای از خصوصیات حاکم بر طبقه خود چهره‌ای خشن و مغایر با تصورات نخستین دختر نشان می‌دهد گرفتار برزخی از عشق و نفرت می‌شود. در این میان وجود الماس پسر کوچک آن دو و نیز شراره های کم سوی عشق در حال احتضار، یگانه رشته‌ای است که این پیوند نامتجانس را دوام می‌بخشد و لحظاتی از شادی و سعادت گذرا را به زن هدیه می‌کند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amin420
amin420
1388/02/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بامداد خمار

تعداد دیدگاه‌ها:
123
عناصر داستان به خوبی رعایت شده و شخصیت ها نیز باور پذیرند. زبان ساده و زیباست و موجب می شود داستان به سرعت سپری شود.اما محتوای آن در مواردی کلیشه ای و شعاری می شود، لذا چندان عمیق و مؤثر نیست.
افراد کم سال تر، بیشتر از آن متاثر می شوند.
مزخرف ترین رمان عامه پسند رو جزء آثار برتر ایرانی ها قرار دادن
درود دوست عزیز قرار نیست اگه از رمانی خوشتون نمیاد توهین کنید سلیقه ها متفاوت هست
من این کتاب رو خیلی دوست داشتم
نمیتونم بگم به همه پیشنهاد میکنم ولی کتاب خیلی خوبی برای نوجوانی و اوایل دهه ۲۰ هست لااقل
مفید خواهد بود
بعد از گذروندن سن نوجوونی کمتر به سراغ رمان های ایرانی رفتم، این رمان رو چند وقت پیش اتفاقی خوندم کتاب خیلی خوبی بود پرمغز نوشته شده بود فضاسازی خوبی داشت و از خوندنش لذت بردم
رمان خوندن ازاین جنس اعصاب خورد کردنه همین!
رمان خیلی قشنگ و تاثیرگذاری بود. سه بار خوندمش. ضمن اینکه تاثیر زیادی ریادی روی برخی از افکار من داشت. دست مریزاد!
ترجمه آلمانی بامداد خمار توسط سوزان باغستانی نیز در آلمان با میانگین ۱۰ هزار نسخه بارها به چاپ رسیده‌ است. :-)
پس از انتشار این کتاب ، که به یکی از پرفروش ترین کتابهای سال انتشار تبدیل شد، کتابی منتشر شد به نام شب سراب نوشته "ناهید.ا.پژواک". این کتاب در واقع همان داستان بامداد خمار است با این تفاوت که داستان از زبان رحیم (شخصیت منفی داستان) نقل شده که می گوید محبوبه یک طرفه به قاضی رفته و اشتباه می کند. این کتاب هم به یکی از کتابهای پرفروش تبدیل شد. شکایت نویسنده کتاب بامداد خمار از نویسنده شب سراب به دلیل سرقت ادبی نیز در پرفروش شدن آن بی‌تاثیر نبود.
ادامه ی این کتاب شب سراب نام داره که بهتره نخونیدش...چون فقط کارای رحیم رو بی عیب نشون داده و محبوب رو به شکل زنی کوته فکر در آورده..
زیاد اهل رمان ایرانی نیستم
ولی این یکی فرق میکنه عـــــــــــــــــالیه :x:x
نقالی بسیار عالی و ساده ای داشت و خیلی عبرت امیز بود و جریان یک زندگی را به راحتی میشد در ان احساس کرد . خوندنش لذت داشت.
بامداد خمار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک