رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
یک مشت تمشک
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 443 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 443 رای
یک مشت تمشک، رمانی است از اینیاتسیو سیلونه با نام مستعار «سگوندو ترانکویلی»، ‌نویسنده ایتالیایی که در سال 1952 میلادی انتشار یافت. از همان صفحات اول خواننده حال و هوای سوزان «فونتامارا»، «نان و شراب» و «دانه زیر برف» را بازمییابد. در گوشه‌ای وحشی و فلاکت‌بار از ناحیه «آبروتسی»، چند خانواده از دیرباز صاحب زمین‌اند که یگانه شکل ثروت است. این خانواده‌ها از راه خشونت و ریا و با همکاری حکومتهای پی در پی، طی قرون و اعصار، استیلای خود را بر کشاورزان فقیر، یعنی «کافونی»ها که طبقه‌ای جدا را تشکیل می‌دهند، حفظ کرده‌اند. نویسنده از زبان یکی از کافونیها سخن می‌گوید و بی‌هیچ مصالحه‌ای به توصیف آنان می‌پردازد و نادان و معیوبشان می‌نامد؛ اما نه به گونه‌ای غیرفعال، زیرا هریک از کافونیها احساس مصرانه حق و حقوق و نوعی یقین مذهبی را در خود حفظ کرده است که روزی عدالت ظاهر خواهد شد. اگرچه در رمانهای قبلی و در جنوبی ایتالیایی که نویسنده گرامی می‌دارد، حزب «جادوگر بزرگ» و آرمانگراهای همواره و سخت وابسته به آزادی به مقابله با یکدیگر برمیخاستند. در یک مشت تمشک، درست پس از آزادی حزب که از مرحله مبارزه پنهانی و تحت ستم بودن خود ستمکار شده است در مقابل مردانی دلباخته راستی، آزادی و احترام به شرف انسانی قرار می‌گیرد. درام در جایی گره می‌خورد که بعضی از اعضای حزب، ناگزیر می‌شوند از علت وجودی خود در زمان مبارزه با فاشیسم دل برکنند. همان نوع تشویش معنوی موجود در نان و شراب در این کتاب نیز جریان دارد تا در صفحه آخر، مبدل به ایمان یا لااقل امید به دخالتی برتر در جریان حوادث انسانی شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1387/08/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یک مشت تمشک

تعداد دیدگاه‌ها:
10
خیلی سپاسگذارم
خیلی خوبه که این کارو می کنید و این همه کتاب کمیاب و نایاب رو در اختیار ما می گذارید
خیلی مدت بود دنبال این کتاب بودم
فقط تورو خدا جلد 2 و 3 کمدی الهی رو هم زود بذارید
نگش سیلونه بر اساس پایگاه چپش بر اساس رو در رویی یک طرف مستبد و یک طرف مظلوم از جناح بیشتر کشاورز (بر اساس تقسیم بندی مارکس: نظام فئودالی) در ایتالیای دهه ی چهل و پنجاه میلادی شکل می گیرد.
نیما خسروی
http://7thghoghnoos.blogfa.com/
دوست عزیز تایپ پینگلیش خلاف قوانین سایته ... عاجزانه خواهش میکنم فارسی تایپ بفرمایید.
دیروزم گفتم ولی مث اینکه ندیدن نظرمو .... ;-)
in ketab ra nakhandam vali neveshtehye in nevisande mamoolan khoob hastand
خرابه که :( بعد اين همه تلاش واسه گرفتنش باز نمی شه ....
سالها پیش کتاب نان و شراب این نویسنده را خواندم خیلی دوستش داشتم امیدوارم این کتاب هم به زیبایی اون کتاب باشه
یک مشت تمشک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک