رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
داستان های شاهنامه - جلد 3
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 67 رای
درباره:
فردوسی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 67 رای
حکیم ابوالقاسم فردوسی در اواسط زندگی سرودن شاهنامه را آغاز کرد. او در این کتاب افسانه و تاریخ و واقعیت را به هم آمیخته است و با دامنه های خیال و اندیشه ژرف خود کوهی ادبی به وجود آورد که هزار سال است بر تارک ادبیات جهان ایستاده است. پروفسور "برتلس"دانشمند بزرگ روسی در جشن هزاره فردوسی که شاهنامه چاپ مسکو با همت و تلاش او منتشر شده بود، اعتقاد دارد: مادامی که در جهان مفهوم ایران و ایرانی وجود داشته باشد، نام پر افتخار شاعر بزرگ، فردوسی هم جاوید خواهد ماند. زیرا فردوسی تمام عشق سوزان خود را وقف سربلندی میهن خود، ایران کرد. این حکیم دانشمند، شاهنامه را با خون دل نوشت و با این بهای گران خریدار احترام و محبت ملت ایران و همه مردم جهان شد.
جلد سوم که در واقع آخرین جلد از مجموعه داستانهای شاهنامه به شمار می آید در شش فصل به نگارش درآمده و شامل داستانهای کی کاووس از جنگ هاماوران تا رفتن به آسمان، رستم در سرزمین توران، داستان هفت خوان اسفندیار، پادشاهی کیخسرو، بهرام گور و لنبک آبکش و رستم و شغاد (مرگ رستم) می شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
shahram_mo
shahram_mo
1389/06/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی داستان های شاهنامه - جلد 3

تعداد دیدگاه‌ها:
10
با وجود پژوهش‌های ارزشمند، درباره شاهنامه و تاریخ مدون ایران، هنوز عده‌ای بیان می‌کنند که نام کوروش و هخامنشیان در شاهنامه نیامده است! حتی برخی از این گفته‌ها بهره می‌برند و به کوروش ستیزی می‌پردازند.
مشخص نیست از چه رو این حساسیت تا این حد برای کوروش وجود دارد؛ در حالی که نام بسیاری از پادشاهان ایران که وجود آن‌ها در تاریخ ایران به اثبات رسیده، به صورت مستقیم و دست نخورده در شاهنامه نیامده است.
نام کوروش بارها به شکل کیخسرو در شاهنامه ثبت شده است. تعجب آور است که برخی اسکندر شاهنامه را همان الکساندر مقدونی می‌دانند اما کوروش را کیخسرو نمی‌دانند!
فقط شاهنامه نیست که نامی از کوروش و هخامنشیان برده نشده
تاریخ طبری
تاریخ کامل ابن اثیر
تاریخ ابن خلدون
تاریخ ............
بنده قصد ندارم که بر علیه کوروش و... جو سازی کنم بلکه این سئوال بزرگ تاریخ کشورمان را چه کسی پاسخ می دهد که چرا تا 150 سال پیش کسی در ایران از وجود این سلسله خبر نداشت؟؟؟
تشکر
من برم قایم بشم تا سرمو نشکستند:D:))
منتظركتب ازاين بهترهستيم.دستتون دردنكنه(!)(!)(!)
حالا که چی !!! مثلاً میخوای بگی کوروش وجود خارجی نداشته؟!!! یا میخوای بگی شاهنامه کتاب کم ارزشیه!!!!:)):)):)):))
مثلاً اگر اسم پرتغال توی قرآن نیومده باید بگیم پرتغال وجود نداشته؟!!!!:)):)):))
طرح پرسشی با هدف گفتگوی دوستانه:
نام کوروش چند مرتبه در شاهنامه ذکر شده است؟
دوستان نظر بدهند.8-)
با سلام
بدون شك اين كتاب كه از شاهكارهاي زبان فارسي و در واقع اساس زنده ماندن اين زبان مي باشد داراي اهميت فوق العاده اي مي باشد كه مي بايست توسط نسل جوان مورد توجه قرار گيرد.

طرح پرسشی با هدف گفتگوی دوستانه:
نام کوروش چند مرتبه در شاهنامه ذکر شده است؟;-)
سپاس فراوان از آپلود این مجموعه ارزشمند. فردوسی بزرگ خورشیدی است در آسمان تابناک ادب و فرهنگ ایران زمین
این مرد بزرگ اگر نبود زبان فارسی هم امروز نبود
با سلام
هميشه بايد اينگونه كارها كه موجب اعتلاي فرهنگ غني ايران ميشوند را پاس داشت
داستان های شاهنامه - جلد 3
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک