رسته‌ها
کتاب لرستان (مجموعه مقالات)
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
به کوشش: سید فرید قاسمی

مقدمه گردآورنده:
در بهار ۱۳۷۶ با هدف انتشار آفرینشهای فکری تمامی محققان شاعران و نویسندگان لرستانی و لرستان شناس و همچنین ایجاد زمینه برای کشف استعدادهای جوان نشریه ای را منتشر کردیم که در سال نخست نام فصلنامه شقایق: نشریه لرستان شناسی و در سال دوم - به دلیل تبدیل فصلنامه شقایق به هفته نامه و سپس روزنامه، عنوان لرستان پژوهی را بر پیشانی خود داشت. قدر تقریباً دو هزار صفحه مطلب در پنج مجلد ظرف کمتر از دو سال با آن شکل و محتوا را فقط کسانی می دانند که دستی بر آتش دارند. تالیف و نشر کتابهایی درباره لرستان و بنیان گذاری مجموعه لرستان شناسی، تدوین پیش طرحهای دایرهالمعارف (دانشنامه) لرستان و مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه لرستان، بانک اطلاعات و اسناد لرستان شناسی از دیگر کارهایی بودند که در ظرف این مدت به مسوولان مربوطه ارائه شدند. جلساتی برای عملی کردن این اندیشه ها و نهادینه کردن مجله با دست اندرکاران ذیربط برگزار کردیم که هربار نتیجه گیری به آینده ای که هنوز نیامده است موکول شد.
به علت نداشتن ابزار و امکانات ادامه انتشار مجله در بخش خصوصی امکان پذیر نبود. از این رو بناچار مجله را تعطیل کردیم و طرحهایمان نیز ماندند تا اگر به عمر ما وصال داد، در زمان دگر انجام دهیم. در این مدت سیل نامه ها و تلفنهای علاقه مندان به ویژه لرستان پژوهان جوان ما را بر آن داشت که به نحو ممکن زمینه ای فراهم کنیم تا پژوهشهای انجام شده بر زمین نمانند. ادامه نشر مجله سرمایه کلان می طلبد که تامین آن از عهده ما خارج است. پس به مجموعه ای در قالب کتاب حاضر بسنده کردیم و نام آن را کتاب لرستان گذاردیم تا به همت مدیریت محترم انتشارات حروفیه انتشار یابد.
بنابراین شد که خشت اول را ما بگذاریم و آن موسسه عهده دار گذاردن «خشت دوم» تا «ثریا» شود و کار را تداوم بخشد و این مسوولیت را از دوش ما بردارد. لذا از این پس مقاله های خود را به نشانی ناشر بفرستید. به امید موفقیت همگان.
سید فرید قاسمی
پاییز ۱۳۷۸
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
130
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
melorin
melorin
1403/07/21

کتاب‌های مرتبط

ری، شهری به قدمت تاریخ
ری، شهری به قدمت تاریخ
3.7 امتیاز
از 3 رای
گویش و فرهنگ الیگودرز
گویش و فرهنگ الیگودرز
3 امتیاز
از 2 رای
حماسه لرستان
حماسه لرستان
1.6 امتیاز
از 22 رای
گنج لر
گنج لر
4.5 امتیاز
از 4 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کتاب لرستان (مجموعه مقالات)

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کتاب لرستان (مجموعه مقالات)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک