رسته‌ها
خلاصه مقالات همایش فرهنگ لر
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
ب‍رگ‍زارک‍ن‍ن‍ده‌: گ‍روه ان‍س‍ان‌ش‍ن‍اس‍ی دان‍ش‍ک‍ده ع‍ل‍وم اج‍ت‍م‍اع‍ی ت‍ه‍ران ب‍ا ه‍م‍ک‍اری م‍ع‍اون‍ت پ‍ژوه‍ش‍ی دان‍ش‍گ‍اه ت‍ه‍ران و ان‍ج‍م‍ن ان‍س‍ان‌ش‍ن‍اس‍ی ای‍ران‌
دب‍ی‍ر ه‍م‍ای‍ش‌: ن‍اص‍ر ف‍ک‍وه‍ی‌
م‍دی‍ر اج‍رای‍ی‌: م‍رت‍ض‍ی ادی‍ب‍ی‌

بخشی از مقدمه کتاب:
همایش فرهنگ لر، سومین همایش از مجموعه همایشهای فرهنگ شناسی است که گروه انسان شناسی دانشکده علوم اجتماعی شهران با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه تهران و انجمن انسان شناسی ایران تاکنون برگزار کرده اند. همایش های قبلی شامل همایش فرهنگ ترکمن که در بهمن ماه سال ۱۳۷۹ برگزار شد و همایش فرهنگ گیلان زمین که در خرداد ماه سال ۱۳۸۰ به اجرا درآمد، نشان دادند که توجه و علاقمندی زیادی به پژوهش و شناخت در این زمینه چه در میان اساتید و پژوهشگران دانشگاهها و سایر موسسات علمی و چه در میان دانش پژوهشان دانشجویان و سایر دست اندرکاران که گاه به صورت مستقل اما همواره با عشق و حدیث زیادی به کار شناخت فرهنگ می پردازند وجود دارد و برگزاری چنین همایشهایی که در آینده نیز ادامه خواهند داشت میتواند مکان و فرصتی مناسب برای عرضه اندیشه ها و نتایج پژوهشهای آنان باشد.
اکنون نیز بسیار خوشحالیم که توانسته ایم به بازی پروردگار همایش فرهنگ لر را به مرحله اجرا رسانده و فرصت دیگری را برای بحث و تبادل نظر فراهم نماییم. در برگزاری این همایش در کنار گروه انسان شناسی معاونت پژوهشی دانشگاه انجمن انسان شناسی ایران، انجمن لرستانیهای مقیم مرکز و استانداری لرستان نقش کلیدی داشته و توانسته اند ضمن ساماندهی تماسها و جذب نیروهای لازم در منطقه لرستان به پربار شدن همایش یاری رسانند.
مجموعه حاضر شامل تعداد ۷۸ خلاصه مقاله ای است که تا پایان مهر ماه ۱۳۸۰ به دبیرخانه همایش ارسال شده و برخی از آنها پس از بررسی هیئت علمی در طی نشستهای متعدد برای چاپ در خلاصه مقالات و ارائه به صورت سخنرانی انتخاب شدند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
106
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
fazzell
fazzell
1402/09/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه مقالات همایش فرهنگ لر

تعداد دیدگاه‌ها:
2
شمار بسیار چشمگیری از لرستان را تیرۀ لَک تشکیل می‌دهد که در زمینۀ ایران‌شناسی به ندرت به آن پرداخته شده و شوربختانه بسی ناشناخته مانده است. زبان لَکی در بردارندۀ واژه‌هایی است که با زبان‌های کهنی مانند اوستایی و پهلوی اشتراکات دارد و می‌تواند در زمینۀ جستارهای ایران‌شناسی سودمند باشد.
خلاصه مقالات همایش فرهنگ لر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک