رسته‌ها
با حماقت بجنگیم
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
از مقدمه کتاب:
اجتماع و محیط مانند باغستانی است که همه آرزو دارند در آن گلهای زیبا و درختان پر بار بروید تا گلستانی مفید به وجود آید. برای برقراری و به وجود آوردن چنین محیطی، مواظبت و مراقبت های دائمی لازم است باید چنین گلستانی را از علفهای هرز دور نگه داشت، علفهای هرزی که تخم آنها را باد آورده است و رشد بی رویه و بی ثمر آن باعث از بین رفتن گیاهان مفید می شود.
باید هر چه علف مزاحم و مضر در چنین گلزاری می روید، از بن و ریشه کند تا مزاحمتی برای گلها نداشته باشند و به موقع جهت انگل زدائی و هر عاملی که مزاحم این گلستان است، اقدام شود تا گلها و درختان مفید به آسانی رشد نموده و بهره مندی خود را در سطح عالی به وجود آورند. یک مملکت و مردم آن شبیه چنین گلستانی است، که باروری آن احتیاج به تفکر و برنامه ریزی دقیق دارد و از همه مهمتر اجرای صحیح ایده ها و برنامه هاست تا کشوری ایده آل و پیشرفته و مترقی بوجود آید.
در کشورداری و اداره آن نمیتوان با افکار غلط و عاری از رشد و تهی از علوم سیاسی اقتصادی و اجتماعی به نتیجه مثبتی دست یافت، به خصوص که گرفتاریهای فراوانی از گذشته به جا مانده است که به علت ندانم کاری مسئولان به وجود آمده است و مملکت و مردم آن را با مشکلات دست به گریبان کرده است.
از طرف دیگر در جامعه ما به علل گوناگون، مقرّرات حاکم در روابط انسانها مغشوش و از هم پاشیده است که به آسانی نمی توان این شیرازه از هم گسیخته را مرتب و منظم کرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
138
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Kandooo
Kandooo
1403/07/25

کتاب‌های مرتبط

پیشگیری وضعی از تروریسم
پیشگیری وضعی از تروریسم
0 امتیاز
از 0 رای
فرهنگ بی فرهنگها: سگ کرد
فرهنگ بی فرهنگها: سگ کرد
3.8 امتیاز
از 4 رای
هجرانی
هجرانی
4.1 امتیاز
از 7 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی با حماقت بجنگیم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
با حماقت بجنگیم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک