رسته‌ها
سفر به قطب شمال
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 7 رای
از مقدمه کتاب:
ژول ورن در این کتاب با تحقیقاتی که کرده و مشاهداتی که در مسافرتهای خود بدست آورده بود این کتاب را که مقصود او سفر به قطب شمال بود شرح می دهد و در ضمن این داستان هیجان انگیز عجایب و مشکلاتی را که در راه سفر به قطب است در ضمن این داستان شرح می دهد. مسافرت کشتیهای بادبانی یا بخاری در آن امواج سهمگین عرض شمالی کاری بس مشکل و طاقت فرسا است.
در هزار مایلی قطب قطعات یخ چون کوهی جلو راه مکتشفین را می گرفت. بطوریکه کشتی در بین هیولای یخبندان محاصره می شود و مسافرین باید زمستان قطبی را با چه مشکلاتی در این منطقه بگذرانند. در نقاطی که شش ماه باید تاریکی را تحمل کنند. در سرزمینهائی که اسکیموها سالها با شرایط سخت زندگی کرده اند. ژول ورن با جمع آوری اطلاعات پر ارزش در این داستان شرح زندگی مسافرین را می دهد که در چه شرایط سختی باید با سردی زمستان و حیوانات قطبی مبارزه کنند و اگر کشتی آنها در این زمینهای پر از یخ از بین میرفت کیلومترهای زیاد باید روی کلوخه یخها راه بروند و با چه مشکلاتی روبرو شوند.
در زمانی که ژول ورن این داستان را با مشاهدات و تحقیقات خود نوشته هیچ وسیله ای غیر از کشتیهای بادبانی در دست نبود. این ماجراها نشان می دهد که چه آدمیان با استقامتی موفق شده اند خود را به قطب برسانند. آنچه را که ژول ورن می نویسد، داستان تخیلی نیست. حقایقی است که نشان می دهد مردان از جان گذشته برای رسیدن به قطب شمال تحمل رنج و زحمت و حتی با از دست دادن جان خود را به این منطقه رساندند درس استقامت پایداری را در این کتاب بخواننده خود عرضه می کند و نشان می دهد که آدمی باید بتواند در زمان حیات کوتاه خود بدیگران کمک کند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
215
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ملا ممدجان
ملا ممدجان
1403/07/07

کتاب‌های مرتبط

ردای یونانی
ردای یونانی
5 امتیاز
از 2 رای
لوئی چهاردهم - جلد 2
لوئی چهاردهم - جلد 2
4.4 امتیاز
از 35 رای
لوئی چهاردهم - جلد 1
لوئی چهاردهم - جلد 1
4.7 امتیاز
از 45 رای
گبسک رباخوار
گبسک رباخوار
4.4 امتیاز
از 39 رای
خلاصه کتاب شازده کوچولو
خلاصه کتاب شازده کوچولو
5 امتیاز
از 1 رای
اوژنی گرانده
اوژنی گرانده
4.4 امتیاز
از 40 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفر به قطب شمال

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سفر به قطب شمال
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک