رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

تشکیل دولت ملی در ایران

تشکیل دولت ملی در ایران
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 7 رای
ح‍ک‍وم‍ت آق ق‍وی‍ن‍ل‍و و ظه‍ور دول‍ت ص‍ف‍وی‌

از پیشگفتار:
تشکیل دولت صفویه در ایران یکی از مهمترین وقایع تاریخ مملکت و ملت ایران به طور خاص و آسیای غربی به طور عام است. پس از ظهور دین مبین اسلام و انقراض دولت ساسانی، ملت و مملکت ایران در حدود نهصد سال از وحدت سیاسی و ملی محروم بود ایران در حدود دویست سال از هر جهت تابع خلافت بزرگ اسلامی بود و حکام و عمال آن مستقیماً از مدینه و کوفه و دمشق و بغداد تعیین می شدند. پس از تجزیه خلافت عباسی، ولایات ایران تابع حکام مستقل محلی بودند. تسلط ترکان سلجوقی و ایلخانان مغولی و تیموربان و امرای بزرگ قره قوینلو و آق قوینلو بر سرتاسر ایران و یا قسمت اعظم آن فقط به عنوان تسلط این اقوام بر این سرزمین تلقی می شود نه یک حکومت ملی خاص با وحدت سیاسی خاص.
قدرت جهانی شدن خلافت عثمانی در قرن نهم و تسلط تدریجی آن بر سرتاسر آسیای صغیر و بالکان و سوریه گسترش آن را به سوی شرق و به سوی ایران نوید می داد و ظاهراً مانعی معنوی و سیاسی برای این گسترش دیده نمی شد. ایرانیان که متدین به دین اسلام و مذهب اهل سنت و جماعت بودند، مانعی در راه اطاعت از یک مرکز سیاسی که خود را پرچمدار اسلام و حامی حرمین شریفین میخواند نمی دیدند و به هر حال حکومت قوی یک دولت بزرگ اسلامی بهتر از حکام قبیله ای بود که اهداف و آمالشان از حمد جمع مال و عصب املاک مردم تجاوز نمی کرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
souba
souba
1403/05/31

کتاب‌های مرتبط

ساسانیان و طبقات اجتماعی
ساسانیان و طبقات اجتماعی
4.8 امتیاز
از 5 رای
گنج علی خان و خیرات او
گنج علی خان و خیرات او
4.5 امتیاز
از 12 رای
خان نشین تبریز
خان نشین تبریز
4.4 امتیاز
از 14 رای
قفقازیه و مجاهدین ایران
قفقازیه و مجاهدین ایران
4.5 امتیاز
از 14 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تشکیل دولت ملی در ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تشکیل دولت ملی در ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک