رسته‌ها
خلاصه کتاب ۴۸ قانون قدرت
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
رموز پنهان دست‌یابی به اهداف و خواسته‌ها

معرفی کتاب ۴۸ قانون قدرت:
خلاصه کتاب «۴۸ قانون قدرت» (The ۴۸ Laws of Power) مختصر شده کتابی به همین نام از «رابرت گرین» (Robert Greene)، نویسنده و محقق آمریکایی است که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد. این کتاب که ترکیبی از تاریخ، فلسفه و روانشناسی است، به بررسی مفهوم قدرت در روابط انسانی می‌پردازد. گرین با مطالعه گسترده تاریخ و زندگی شخصیت‌های قدرتمند، ۴۸ قانون را برای کسب، حفظ و افزایش قدرت ارائه می‌دهد. هر قانون با مثال‌های تاریخی، حکایات و تفسیرهای نویسنده همراه است. این کتاب که با جنجال‌های زیادی روبرو شد، به عنوان راهنمایی برای موفقیت در دنیای کسب و کار و سیاست شناخته می‌شود، اما منتقدان آن را به دلیل ترویج رفتارهای ماکیاولیستی مورد انتقاد قرار داده‌اند.

بخشی از کتاب ۴۸ قانون قدرت:
«هرگز مافوق خود را تحت الشعاع قرار ندهید.
همیشه مطمئن شوید که کسانی که بالاتر از شما هستند، احساس راحتی می‌کنند. در تلاش برای تاثیرگذاری، از حد خود فراتر نروید و استعدادهای خود را بیش از حد به نمایش نگذارید، وگرنه ممکن است به جای تحسین، ترس و عدم امنیت ایجاد کنید. هنر واقعی این است که همه چیز را ساده‌تر و کم‌اهمیت‌تر از آنچه هست جلوه دهید. هر چه بیشتر قدرت به دست می‌آورید، بیشتر باید این هنر را تمرین کنید.
تفسیر قانون: در دربار لویی چهاردهم، نیکولا فوکه، وزیر دارایی پادشاه، اشتباه بزرگی مرتکب شد. او ضیافتی باشکوه برگزار کرد تا ثروت و قدرت خود را به نمایش بگذارد، غافل از اینکه این کار حسادت و خشم پادشاه را برمی‌انگیزد. فوکه با این نمایش قدرت، نه تنها پادشاه را تحت الشعاع قرار داد، بلکه او را نسبت به خود بدگمان کرد. نتیجه این بود که فوکه دستگیر و برای همیشه زندانی شد. این داستان نشان می‌دهد که چگونه تلاش برای درخشیدن بیش از حد در برابر مافوق، می‌تواند به قیمت از دست دادن همه چیز تمام شود.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
34
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ketabnak
Ketabnak
1403/05/28
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه کتاب ۴۸ قانون قدرت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه کتاب ۴۸ قانون قدرت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک