رسته‌ها

قله های قدرت در دو دهه پایانی دودمان پهلوی

قله های قدرت در دو دهه پایانی دودمان پهلوی
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 6 رای
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 6 رای
این کتاب نقد و بررسی و گزارش عملکرد دوران پهلوی است که در زمان خود از قدرت و نفوذ بسیاری برخوردار امیرعباس هویدا و اردشیر زاهدی است. فصل اول حاوی بیست و یک بخش درباره هویدا است که این مطالب را شامل می‌شود: ۱. هویدا و وزیرانش، ۲. حسنعلی منصور و مخالفین، ۳. کشته شدن نخست وزیر، ۴. سرنوشت رژیم، هویدا، امام خمینی (ره)، ۵. هویدا و نخست وزیری، ۶. منصور، هویدا، خسروانی، ۷. گفت و گوهای چوبک، قریشی، سمیعی درباره چگونگی پذیرش نخست وزیری توسط هویدا، ۸. هویدا و طرز تفکرش در نخست وزیری، ۹. تلقی هویدا از ترور منصور، ۱۰. حسنین هیکل چه می‌گوید؟، ۱۱. برخورد هویدا با مسائل اساسی کشور، ۱۲. عضویت هویدا در ساواک، ۱۳. مطبوعات در دولت هویدا، ۱۴. چگونگی تاسیس روزنامه آیندگان، ۱۵. انتصاب هویدا به وزارت دربار، ۱۶. بازداشت هویدا، ۱۷. مقایسه شاه با دوگل، ۱۸. فریدون هویدا چه می‌گوید؟، ۱۹. هویدا و روحانیت، ۲۰. چگونگی بازداشت هویدا، ۲۱. آخرین صدای مردی که سیزده سال نخست وزیر بود.
فصل دوم در قالب ۳۹ بخش، درباره دوران زمامداری و اقدامات و نقش و اهمیت و جایگاه اردشیر زاهدی در رژیم پهلوی است. برخی از مطالب این فصل بدین قرار است: انتصاب اردشیر زاهدی به وزارت خارجه، پایه گذاری کنفرانس اسلامی در رباط، سنت گرایی اردشیر زاهدی، حل مسئله دین، روابط هویدا و زاهدی، رابطه اردشیر زاهدی با ظاهر شاه پادشاه افغانستان، روابط ملک حسین و اردشیر زاهدی، ارتباط اردشیر زاهدی با اعراب و اسرائیل، سفر زاهدی به شوروی و چین و ژاپن و کره جنوبی، روابط با پاکستان، انتصاب اردشیر زاهدی به سفارت ایران در واشنگتن، برخورد زاهدی با رابرت کندی، نکات منفی زندگانی سیاسی زاهدی از نظر مخالفان، زندانی شدن زاهدی در زمان نخست وزیری دکتر مصدق، زیارت خانه خدا، شهناز پهلوی و اردشیر زاهدی.
مطالب کتاب با عکس‌های گوناگون از هویدا و زاهدی و سایر شخصیت‌های سیاسی و درباری و نظامی دوران پهلوی همراه است و با تصویر نمونه‌ای از اسناد و فهرست اعلام به پایان می‌رسد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
594
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1403/05/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قله های قدرت در دو دهه پایانی دودمان پهلوی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
قله های قدرت در دو دهه پایانی دودمان پهلوی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک