رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
سفر به شرق (سفرنامه)
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 6 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 6 رای
بخشی از معرفی کتاب:
اندکی پس از انتشار جلد سوم و نهائی رمان ینگه دنیا، ژان پل سارتر، فیلسوف و نویسنده شهیر فرانسوی در مقاله ای راجع به نویسنده آن رمان - جان دس پاس - نوشت او بزرگترین نویسنده زمان ماست.
دس پاسُس در خانواده پرتغالی الاصل ثروتمندی در شهر شیکاگو به دنیا آمد و در سال ۱۹۱۶ از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد. او همدوره ارنست همینگوی و در جنگ جهانی اول مانند او در اروپا راننده آمبولانس بود و سپس با پیوستن آمریکا به جنگ در سپاه پزشکی ارتش ایالات متحده سرباز صفر شد. از سال ۱۹۲۰ تا سالهای اواخر عمرش رمانهای متعددی نوشت و منتقدان و سازمانهای ادبی تریلوژی ینگه دنیا را در زمره بهترین آثار ادبی جهان دانسته اند. از جمله موسسه مادرن لایبراری، جلد سوم ینگه دنیا - پول کلان - را در میان صد رمان از بهترین رمانهای آمریکا در رتبه بیست و سوم نهاده است.
دس پاسس زیاد سفر می کرد و سفر به شرق شرح مشاهداتش در ترکیه و روسیه و ایران و عراق و سوریه است. او در این سفر در ایران شاهد قدرت گرفتن رضا خان و در عراق شاهد تاسیس آن کشور بود.
عنوان اصلی این سفرنامه Orient Express نام راه آهنی است که شرکتی بلژیکی به نام Compagnie Internationale des Wagon-Lits در سال ۱۸۸۳ میلادی راه اندازی کرد این راه آهن که از پاریس تا استامبول مسافر
میبرد در همه کشورهای بینابین ایستگاه داشت و تا سال ۲۰۰۷ هم فعال بود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
souba
souba
1403/05/06

کتاب‌های مرتبط

200 لذت سفر
200 لذت سفر
4.3 امتیاز
از 3 رای
با کاروان تاریخ
با کاروان تاریخ
4.3 امتیاز
از 12 رای
ایران در سفرنامه ها
ایران در سفرنامه ها
4 امتیاز
از 8 رای
سه سال در ایران
سه سال در ایران
4.3 امتیاز
از 12 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفر به شرق (سفرنامه)

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سفر به شرق (سفرنامه)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک