رسته‌ها
رویای نه ابر
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 2 رای
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 2 رای
رمان «رویای نُه ابر» یا «کو اونمونگ»، جایگاه ویژه ای در تاریخ ادبیات داستانی کُره دارد. این اثر به طور سنّتی، قدیمی ترین رمان بزرگ نوشته شده در کره شناخته می شود، با این حال، داستان آن در چین اتفاق می افتد، به ندرت می توان آن را یک رمان رئال به شمار آورد، بیشتر یک رمان عاشقانه و فانتزی است که در ابتدای کتاب، چیزی از نویسنده یا عصر او نمی‌گوید.
گردآوری: ریچارد روت

این اثر در قرن هفدهم نوشته شده است، یعنی زمانی که فرهنگ کره، هنوز تحت تاثیر چین بود و حتی زبان زندگی روزمره نیز عمیقاً تحت تاثیر اندیشه های چینی قرار داشت.
قهرمان داستان راهبی بودایی است که پس از طی ماجراهایی، استادش او را با فرستاده شدن به عالم رویا، مجازات می کند. زندگی بعدی او اکنون در سرزمین رویا آغاز می شود، زندگی که با گذشته اش کاملاً متفاوت است، او از همان سنین ابتدایی، مهارت و استعداد خاصی از خود نشان می دهد که بیانگر آینده درخشانش است. سفرهای هیجان انگیز و ملاقات های پی در پی او با دختران مختلف و دیالوگ های آنها، به شدت خواننده را مجذوب خود می کند. داستان از چنان کششی برخوردار است که خواننده، ناخواسته مشتاق ادامه مطالعه می شود. یک نکته فلسفی در انتهای رمان نهفته است که تنها با مطالعه کامل اثر بدست می آید. در مورد جایگاه این اثر در کره، لازم است یادآوری شود که کره ای ها آن را به عنوان بزرگترین اثر نوشته شده در کشور خود می‌شناسند و ارزش و احترام خاصی برایش قائل هستند تا جایی که «اوم جونگ هوا» بازیگر و خواننده پاپ کره ای یکی از آلبوم های موسیقی خود را از عنوان همین اثر برگزیده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
276
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Omidkpopertor
Omidkpopertor
1403/04/16
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی رویای نه ابر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
رویای نه ابر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک