رسته‌ها
محاکمات فوری
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 4 رای
به کوشش: محمدعلی جهانی پور

دیباچه:
محاکمات فوری که فصلی از لایحه اصول محاکمات حقوقی است از مبتکرات این لایحه به شمار رفته و متضمن فوائد زیادی از جهت ساده نمودن طرز رسیدگی در قضایایی که فوراً باید به نتیجه برسد، می باشد.
چون از طرفی این موضوع در ایران بی سابقه است و مجریان قانون به طرز جریان آن در عمل آشنا نیستند و از طرف دیگر، قانون هر قدر هم شرح و بسط داشته باشد، نمی تواند تمام جزئیات را پیش بینی کند، مقتضی بود در اطراف آن توضیحاتی داده شود تا موضوع برای اجراکنندگان قانون روشن شده و مقصدی که از ایجاد این طرز محاکمه در نظر بوده است، تامین گردد. چه بسا اتفاق می افتد که در اثر عدم درک مراد مقنن، قانون، خوب اجرا نشده و بدین ترتیب نتایجی که از وضع آن منظور بوده، تامین نگردیده بلکه نتیجه معکوس هم داده است.
برای اینکه اشکالی در عمل پیش نیاید، مجموعه حقوقی در مقام این بود که تفسیری از مقررات مربوط به محاکمات فوری بنماید. خوشبختانه گزارشی را که جناب آقای دکتر متین دفتری در موقع توقف شان در اروپا برای مطالعات قضایی راجع به این موضوع تهیه فرمودند، به دست آورده و به انتشار آن مبادرت مینماید تا مواد لایحه جدید مربوط به محاکمات فوری روشن شده و با حسن اجرای آن نتایجی که از وضع اجرای این قانون، منظور است، تامین گردد.
اداره فنی وزارت عدلیه
مجله مجموعه حقوقی
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
64
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
jahan63
jahan63
1403/04/23
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی محاکمات فوری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
917 کیلوبایت
محاکمات فوری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک