رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران - جلد ۱

نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 5 رای
مروری بر روشنفکری در غرب، پ‍ی‍دای‍ش روش‍ن‍ف‍ک‍ری در ای‍ران و ن‍س‍ل اول روش‍ن‍ف‍ک‍ری م‍ش‍روطه

از متن کتاب:
روشنفکری در معنای افواهی و رایج آن مترادف با داشتن تحصیلات و اطلاعات، خوش فکر بودن یا به اصطلاح «داشتن فکر باز» و نظایر اینها می باشد. اما اگر به یک بررسی عمیق و تحلیل تاریخی بپردازیم. در می یابیم که روشنفکری یک تعریف و معنای تخصصی دارد. در تعریف تخصصی (که معمولاً در کاوشهای فلسفی و تئوریک تاریخی و فرهنگی و جامعه شناختی و سیاسی این تعریف مورد نظر است) روشنفکری بیانگر یک جهت گیری و جریان تاریخی - فرهنگی تجسم روح مدرنیته و جهان نگری «عصر روشنگری» است. در معنای تخصصی که در این کتاب همین معنا مورد نظر ما است، روشنفکری عبارت از جهان نگری و اندیشه ای است که تبلور روح اومانیستی و سکولاریستی مدرنینه در دوران تثبیت آن ادوران موسوم به «عصر روشنگری» می باشد.
روشنگری ترجمه ای است از Enlightenment انگلیسی و Afkarung آلمانی و بیانگر جهان نگری و بینش حاکم بر دورانی مهم از تاریخ بسط غرب مدرن (یعنی عصر روشن نگری) می باشد. این دوران حدوداً از اواخر قرن هفدهم آغاز گردیده و تا پایان قرن هجدهم امتداد داشته است؛ به گونه ای که مورخان در بیان تقسیم بندی ادرار عصر جدید در غرب، سراسر قرن هجدهم و دهه های پایانی قرن هفدهم را به این نام می خوانند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1403/03/30

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک