رسته‌ها
ارزیابی ارزشها: مجموعه مقالات
امتیاز دهید
5 / 4
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 4 رای
از مقدمه:
نخستین انگیزه تحریر این یادداشت ها تجربه ای بود به خاطر احساس زنده بودن و نفس کشیدن. برای اینکه بدانم که زنده ام. من مجبور هستم نفس بکشم هواها و فضاهای دنیا را استشمام و استنشاق کنم.
مهم این نبود که چقدر اشتباه می کنم. مهم این بود که به خودم به قبولانم که زنده ام نظیر انسانی که از بلندی می افتد و اولین فکرش اینست که دست و پای خود را حرکت بدهد. من نیز این چنین کردم خواستم به بینم که چه چیزی را از دست داده ام و چه مقدار از هویت و تشخص انسانی را گم کرده ام. چه مقدار ترسیده ام و چه میزان یارای مقاومت در برابر سوظنها و بدگمانی ها و تهمت ها را دارم.
این چنین کردم زیرا انسان حق انتخاب بین همه چیز یا هیچ چیز را ندارد. اگر در زمانی که هیچ چیز ندارد طالب همه چیز باشد به خودش دروغ میگوید و می خواهد از وسط معرکه و از روبرو شدن با حقایق آبرومندانه فرار کند. انسان میتواند فقط با این فکر که یا هیچ چیز یا همه چیز - خودش را گول بزند. این بهانه ای است برای این که ترس خود را پنهان کند. در حالی که زندگی حقیقی و روزانه در میان این دو قطب قرار گرفته است. انسان برای این که از هیچ به سوی همه چیز برود باید این فاصله را طی کند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
287
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1403/02/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ارزیابی ارزشها: مجموعه مقالات

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ارزیابی ارزشها: مجموعه مقالات
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک