رسته‌ها
زندگی در پرتو اخلاق
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 9 رای
این کتاب، به بررسی مسائل تربیتی و راهکارهای اسلام برای اصلاح اخلاق فرد و جامعه پرداخته و به بیان خود مولف، به دنبال زنده ­کردن اصل اخلاق در جامعه است.
نویسنده در ابتدا به بررسی بعضی مسائل نظری علم اخلاق پرداخته و بعد از اثبات اصلاح پذیری اخلاق و بیان اینکه این اصلاح باید در بستر اجتماع شکل بگیرد نه انزوا، گام­هایی را برای تهذیب اخلاق بیان نموده و در این راه اولین گام را اصلاح زبان دانسته است.
ایشان بعد از بیان چند نمونه از این گام­ها، به اخلاق اجتماعی روی کرده و با بررسی خاستگاه اجتماع و لزوم اصلاح اخلاق جامعه به بیان موضع اسلام در مورد اخلاق جامعه پرداخته ­اند. در این قسمت عوامل اساسی در تعالیم اسلام که زمینه ­ساز تشکیل جامعه واحد جهانی است مطرح شده است.
بخش بعدی کتاب، به دنبال پاسخی برای این سئوال می­گردد که: «چه کنیم که پندها و اندرزها و سخنان ما در دل دیگران مؤثر بیفتد؟»
در فصل پایانی کتاب نیز مؤلف، رابطه اخلاق و تربیت از نگاه اسلام را بیان و رابطه تربیت و شکل­ گیری شخصیت را بررسی نموده ­اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
233
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
noor2000
noor2000
1389/10/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زندگی در پرتو اخلاق

تعداد دیدگاه‌ها:
1
مرسی ازینکه کتابای آقای مکارم رو گذاشتین
آقای مکارم یک سری کتب در قطع جیبی دارن که خوندنش واسه جوانان فوق العاده مفیده مثل اسرار عقب ماندگی شرق و آنچه باید از اسلام بدانیم اینا خیلی توپن
البته تالیفات دیگه هم خوبنا اونارو هم اضافه کنین. کارتون خیلی درسته :-*:-*:-*:-*:-*
زندگی در پرتو اخلاق
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک