رسته‌ها
خاطرات سپهبد اسدالله صنیعی
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 4 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 4 رای
از متن کتاب:
در طی سالیان اخیر که بین نگارنده و تیمسار ارتشبد فریدون جم، امیر عالی مقام که نیازی به معرفی ندارند مکاتبات عدیده ای ردو بدل شد، تیمسار ضمن ابراز همدلی ها در تاریخ ۱۵ جولای ۱۹۹۷ (۲۴ تیر ۱۳۷۶) طی نامه مشروحی اشاره کرده بودند:
«اخیراً تیمسار صنیعی که مدتی در وزارت جنگ معاونت شادروان مصدق را داشته و بعد سالها وزیر جنگ بود، خاطرات مفصلی نوشته و برای من فرستاده است که فکر میکنم در معرفی خدمات و وارستگی شادروان دکتر مصدق بهتر و بیشتر نمی توان نوشت. کراراً از ایشان درخواست نموده ایم که اجازه فرمایند این خاطرات به اطلاع هم میهنان برسد و این حق شناسی و قدردانی نسبت به آن رادمرد ایفا گردد. ولی تاکنون موفق به اخذ اجازه نشده ام و بسیار حیف است که در بایگانی من که مراحل پایانی عمر را میگذرانم از بین برود ضمناً درصدد بودم که مرجعی پیدا کنم که در صورت کسب اجازه این کار را عهده دار گردد. فکر میکنم جنابعالی را در نظر بگیرم.» در پاسخ این نامه نگارنده در تاریخ ۲۸ جولای ۱۹۹۷ (۶ مرداد ۱۳۷۶) ضمن ادای احترام و احوالپرسی در حاشیه ای به اطلاع تیمسار ارتشبد
جم رسانیدم:
«اما مطلب مهم مربوط به خاطرات تیمسار صنیعی وزیر اسبق جنگ است که با ابراز ارادت به زنده یاد دکتر مصدق. دریغ است این آثار انتشار نیابد و چون نگارنده مشغول نوشتن سلسله یادداشتهایی تحت عنوان دکتر مصدق در عصر قاجار و پهلوی هستم، تردید نفرمایید که بهترین محل انتشار یادداشتهای معزی الیه در همین تحقیقات است که من سالیانی چند جمع کرده ام و جلد اول این پژوهشها مدتها است در انتظار اجازه چاپ آن در ایران می باشد. تیمسار عزیز، عمر من یکی دو سال از مرز هفتاد سالگی گذشته و نمی دانم تا کی زنده ام ولی همواره برای خدمت به تاریخ ایران و اطلاع نسل جوان و آیندگان از نوشتن و تحقیقات تا آخرین نفس دست بر نخواهم داشت...»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
266
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
souba
souba
1403/03/08
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خاطرات سپهبد اسدالله صنیعی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خاطرات سپهبد اسدالله صنیعی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک