رسته‌ها
درباره نقش زن در اجتماع
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 2 رای
نویسنده:
مترجم:
مریم فیروز
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 2 رای
از مقدمه کتاب:
شصت سال از انقلاب اکتبر میگذرد. شصت سال است که مردم اتحاد جماهیر شوروی اجتماعی نو بر پایه اصول علمی میسازند. شصت سال است که پایه های امپریالیسم به لرزه درآمده است و در بسیاری از نقاط دنیا این پایه ها فروریخته است. زندگی نو زندگی برپایه ی سوسیالیسم با انقلاب کبیر اکتبر در کشور پهناور شوراها آغاز شد و امروز در پرتو آن و با یاری آن تعداد بسیار زیادی از کشورها آنرا سر مشق خود قرار داده و به این اردوگاه پیوسته اند. دنیای سوسیالیسم رو به گسترش است و بسیار نیرومند. انقلاب کبیر اکتبر پایه های اساسی آزادی خلقها را بنا نهاده است و اکنون صدها میلیون نفر از مردم دنیا با پیروی از تعلیمات لنین، رهبر این انقلاب با کار و کوشش خود، با موفقیتهای روزافزون خود امید به زندگی شکوفان امید به صلح و نابودی جنگ، امید به پیشرفت را در سراسر دنیا به وجود آورده اند.
استثمار شدگان امروزی هر اندازه هم که شرایط زندگیشان سخت باشد می دانند که آزاد خواهند شد و از نبرد در این راه از هیچ فداکاری و گذشتی دریغ ندارند انقلاب اکتبر چراغ راهنمای نبرد مظلومین جهان است.
«زن» این مظلومترین مظلومها بیش از دیگران مزه ی آزادی را در اتحاد جماهیر شوروی و پس از آن در کشورهای آزاد دیگر چشیده است. در اکتبر سال ۱۹۷۷ شصت سال از انقلاب بزرگ پرولتاریائی میگذرد. در اجتماع نوی که در پرتو این انقلاب به وجود آمده است باید دید که زن چه مقامی دارد و زندگی او چگونه است؟ چه موفقیتهائی به دست
آورده است و از این آزادی و برابری که انقلاب اکتبر برای او به ارمغان آورده چه استفاده ای کرده است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
51
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Naargill
Naargill
1403/01/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی درباره نقش زن در اجتماع

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
درباره نقش زن در اجتماع
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک