رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
تذکره العلما
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
از مقدمه مصحح:
نگارش شرح حال و عقاید و آراء علما و دانشمندان شیوه پسندیده و دیرینه ای است که از دیرباز معمول و متداول بوده و بحث و تحقیق در این باره در میان اهل علم و در حوزه های علمیه به نام علم رجال شهرت یافته است و رجال شناسان و رجال نویسان در میان دانشمندان از موقعیت خاصی برخوردار بوده اند که در اینجا مجال بحث و گفتگو در این باره نیست.
یکی از علمایی که در قرن سیزدهم هجری میزیسته و در رشته های مختلف علوم نیز تحقیقاتی کرده است محمد بن سلیمان تنکابنی دانشور و فقیه شیعه است که به سال ۱۲۳۴ (بنا به نوشتهٔ خودش در کتاب تذکره العلماء) و ۱۲۳۴ یا ۱۲۳۵ (باز به نوشته خودش در کتاب قصص العلماء) به دنیا آمده و در ۱۳۰۲ هجری قمری درگذشته است ضمن نگارش آثارش درباره علم رجال از سه کتاب نام می برد که عبارتند از:
۱ - تذکره العلماء که آن را به سال ۱۲۷۰ تالیف کرده است که شامل شرح حال علما و مشایخ اجازه است از زمان خودش تا زمان ارباب کتب اربعه
۲ - قصص العلماء است که در همین زمینه است و آن را بیست سال بعد یعنی به سال ۱۲۹۰ تالیف کرده است.
۳- کتاب دیگر او در این باره کتاب کرامات العلما است که در بیان کراماتی از علمای امامیه صدور یافته است. از کتاب اخیر اطلاعی نداریم...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شیعه زاده
شیعه زاده
1403/01/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تذکره العلما

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تذکره العلما
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک